Fellegi tárcájánál a cenzúra csak lehetőség

Cáfolja az M6-os autópályát üzemeltető cég kommunikációjának cenzúrázásáról lapunkban megjelent hírt a fejlesztési tárca. Közlésük szerint a társaság az előző kormánnyal tető alá hozott szerződéssel fogadta el, hogy állami hozzájárulást kér nyilatkozataihoz.

Az NFM lapunkhoz eljutott levele szerint az M6 Tolna Autópálya Koncessziós (TAK) Zrt. a koncessziós szerződésben vállalta,hogykülsőkommunikációjához minden esetben állami hozzájárulást kér, annak tartalmát előzetesen egyezteti, jóváhagyatja. A rendelkezést az államot képviselő korábbi közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter által aláírt koncessziós szerződés a kezdetektől, 2008 nyara óta változatlan formában tartalmazza.

A koncessziós szerződés szerint az állam hozzájárulása nélkül a társaság sem közvetlenül, sem közvetve nem kommunikálhat semmilyen nyomtatott vagy elektronikus sajtóval, hírügynökséggel vagy információs szolgálattal valamely, a projekttel kapcsolatos ügy kapcsán. Kivételt csak az jelent, ha az a társaság kifejezett kötelezettsége annak érdekében, hogy a szerződés rendelkezéseinek megfeleljen.

A minisztérium közölte azt is, hasonló eljárásrend van érvényben az M6-os autópálya másik két, PPP-konstrukcióban épült szakaszán is. Az NFM az állam szerződésben foglalt jogait maradéktalanul érvényesíteni kívánja. Az M6 TAK által megfogalmazott sajtóközlemény kiadásához a szaktárca 2011. január 17-én hozzájárult.

Az M6 Dunaújváros és Szekszárd közötti szakasza jelenleg ideiglenes forgalomba helyezési engedély alapján működik, azaz „végleges használatbavételi engedéllyel” nem rendelkezik. A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) által, a végleges forgalomba helyezési engedély megszerzésének feltételeként elvárt hiánypótlások részben megegyeznek a műszaki felülvizsgálat során feltárt hibákkal és hiányosságokkal.

A hibák helyreállítása, az elmaradt munkák pótlása a koncessziós társaság feladata, erre többször felszólították a koncessziós társaságot. A javítások költségeit szerződés szerint a magánpartner állja.

Amíg a szerződéses vállalások és a valós teljesítés között a társaságnak felróható eltérések mutathatók ki, az állam a számonkérés elmaradása esetén többet fizetne az adófizetők pénzéből az indokoltnál. Ezért a megépített pályaszakasz alapos és körültekintő szakértői ellenőrzése mindenképpen szükséges, eredményeként a közérdek teljes körűen, hatékonyabban érvényesíthető – írja lapunknak küldött levelében az NFM.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.