Egy hónapos csúszás
A KDB ugyanis „részben” megalapozottnak találta a harmadik helyezett Vértes Volán kifogásait. A jelek szerint azonban nem kell ismét hónapokat várni az amúgy is több mint másfél éve tartó pályázat immár valóban végleges lezárására. A BKV Zrt. az üggyel kapcsolatban közleményt adott ki a minap, s abban az szerepel, hogy bár meglepődtek a KDB határozatán, amelyben a midibusztender kapcsán benyújtott jogorvoslati kérelemnek részben helyt adott, ám az új döntést a döntőbizottság ítéletének kézhezvételét követő harminc napon belül meghozzák.
A közlekedési társaság úgy fogalmaz, hogy „a közforgalmú autóbuszvonalak alvállalkozásban történő üzemeltetésére indított eljárásban” a legalacsonyabb üzemeltetési költséget ajánló szolgáltató kiválasztása volt a bírálati szempont. Jelenleg ugyanis az érintett buszok üzemeltetése – a 2010. első féléves adatok alapján – 541 forintos közvetlen önköltséget jelent a BKV-nak kilométerenként. A nyertes ajánlata alapján ez a költség 379 forintra csökkenne kilométerenként, amellyel a hatéves alvállalkozói üzemeltetési szerződés során több mint kétmilliárd forintos megtakarítás érhető el. A BKV nem zárt ki senkit, a legolcsóbb ajánlattevőt választotta – hangsúlyozzák –, ráadásul az Orangewaystől kérték a többek által irreálisan alacsonynak nevezett ár indoklását is. Ennek alapján pedig a BKV Zrt. arra jutott, hogy az Orangeways gazdaságilag észszerű kalkulációval vállalta a szerződés teljesítését.
A pályázatot s annak eredményét a közlekedési vállalat szakszervezetei bírálták, mondván: az nem több pénzpazarlásnál.