Röviden
Portugál mentőcsomag: a kérdés, mikor?
Mostmár nem az a kérdés, hogy Portugália a görögországihoz és az írországihoz hasonló EU/IMF-mentőcsomagra szorul-e, hanem az, hogy mikor? – vélekedtek londoni piaci elemzők. A Capital Economics szerint Portugáliát a piac „régóta a következő dominónak tekinti”. Kérdés azonban, hogy pénzügyi kisegítése az euróövezeti adósságválság végének kezdetét, vagy egy új, még veszélyesebb szakasz bevezetőjét jelentené-e – áll az elemzésükben. (MTI)
Jól megy a Volvónak kínai kézben
Nyereséggel zárta a 2010-es évet a kínai tulajdonoshoz került Volvo, összesen 374 ezer kocsit adtak el, 11 százalékkal többet az egy évvel korábbinál – közölte a svédországi autógyártó vezetője. Stefan Jacoby a Detroiti Autószalonon elmondta, hogy 2012-ben és 2013-ban aztán új modellek egész sorát mutatják be, és megcélozzák az évi 800 ezer darabos forgalmat. Elsősorban az amerikai és kínai piacra koncentrálnak majd, Kínában például a tavalyi 25 ezer darabról évi 250 ezer darabra kívánják növelni az eladott kocsik számát. A Volvo tavaly augusztusban került a kínai Geely-csoporthoz az amerikai Fordtól. A kínai befektető másfél milliárd dollárt fi zetett a svéd világmárkáért, és vállalta, hogy megtartja Svédországban a gyártókapacitást és a Volvo fejlesztési központját. (MTI)
Sokáig húzódhat az eurózóna bővítése
Akár további másfél évtizedig, a 2020-as évek közepéig is elhúzódhat a kelet-közép-európai tagjelöltek euróövezeti felvétele, és a piac már nem is foglalkozik ennek az országcsoportnak a csatlakozásával. A BNP Paribas bankcsoport londoni elemzői 2019–2024-re valószínűsítik Magyarország, Lengyelország, Csehország, Bulgária és Románia euróövezeti belépését, bár azt nem zárják ki, hogy Észtország csatlakozása után a két további balti köztársaság „valamivel előbb” euró taggá válik. (MTI)