Vékonyabb hellyel kínál a Lufthansa

Már csak idő kérdése, hogy mikor száll le az első olyan Lufthansa-gép Budapesten, amelybe beszállva a magyar utasok is úgy érezhetik majd: nem csak légi, hanem időutazásra is hivatalosak. Elkezdődött ugyanis a német légitársaság európai flottájának modernizációja, melynek keretében mintegy 180 rövid és középtávon közlekedő repülő teljes berendezése újul majd meg nemcsak az üzleti, hanem a turistaosztályon is.

A felújítás főként új ülések beszerelését jelenti, melyek támlája és ülőlapja lényegesen vékonyabb, mint a ma megszokott, formájuk pedig modern – a futurisztikus kinézet azonban nem öncélú. A Recaro cég fejlesztése ugyanis a kontinensen belüli, maximum négy óra hosszú járatokon nagyobb kényelmet kínál, miközben az ülés helyet spórol a fedélzeten.

Egy Airbus A320 repülőgép kapacitása úgy növelhető hat székkel, azaz egy üléssorral, hogy mindeközben nem az utastól vesz el lábhelyet, sőt a rendelkezésre álló tér néhány centivel bővül is. A székeket úgy tervezték meg, hogy az utasok által ma használt eszközök elférjenek a zsebekben (laptop, tablet, mobiltelefon, újság), ugyanakkor a helyet foglaló „sallangoktól” mentesítették azokat, s a húsz éve bevezetett fémrúd merevítőket rugalmas és teherbíró anyagokkal váltották fel. A légitársaság anynyira bízik új ülései kényelmében, hogy ezekkel szerelték fel a bizniszosztályt is, ahol persze a karfák szabályozásával és az egy sorban két hely elosztással fokozzák a kényelmet. Emellett az üzleti osztályon kínált ételeket is modernizálták, a német sztrászakács, Heiko Antoniewicz segítségével.

A 180 Airbus és Boeing repülőből álló európai flottában összességében 2000 székkel többet kínálhat a légitársaság a fejlesztésnek köszönhetően, amiért mindössze 170 millió eurót kellett áldoznia, töredékét, mint ha ezt az extra kapacitást új gépek vásárlásával teremtették volna meg. A székek darabonként közel négy kilóval könnyebbek a maiaknál, így a károsanyag-kibocsátást is sikerült lejjebb vinni. A Lufthansán kívül a csoporthoz tartozó Austrian Airlines is hasonlóképp fejleszti Európában közlekedő gépeit.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.