Kevesebb a panasz a bankokra

Jelentősen csökkent a pénzügyi felügyelethez (PSZÁF) érkező panaszok száma: a fogyasztók a tavalyi harmadik negyedévben 2311 beadványt adtak be, az előző negyedévinél 21,7, az egy évvel korábbinál pedig 28,6 százalékkal kevesebbet – derül ki a szervezet honlapján közzétett elemzésből. Az MTI beszámolója szerint a beadványok száma valamennyi szektor esetében erőteljesen megfogyatkozott az előző negyedévhez képest. A tőkepiaci és a pénztári bejelentések száma éves összehasonlításban továbbra is csökkenő tendenciát mutat, az utóbbi szegmensnél az egy évvel korábbi harmadára esett vissza a beadványok száma. A pénzpiaci ágazat esetében a devizaalapú személyi kölcsön kivételével minden szolgáltatástípusnál mérséklődött, sőt a tavalyi év hasonló időszakához képest közel felére esett vissza. Egyéves horizonton csak a biztosítási szektor esetében tapasztalható növekedés (22,6 százalék).

A legtöbb beadvány a pénzpia ci (55,2 százalék) és a biztosítási (32,2 százalék) szektorra érkezett, a pénztári szektorra csak a kifogások 2,2, a tőkepiacira 0,8 százaléka. A pénzpiaci szektorban a legtöbb bejelentés továbbra is a bankokra vonatkozott (73,3 százalék), a pénz- és tőkepiaci szektoron belül pedig ismét a pénzügyi vállalkozásokra érkezett a bejelentések közel ötöde (18,5 százalék). A nem felügyelt intézmények közé tartozó fogyasztóicsoport-szervező társaságokkal szembeni bejelentések az egyéb kategória közel kétharmadát (40 darab) tették ki a vizsgált időszakban.

A pénz- és tőkepiaci beadványok több mint kétharmada a hitelezéssel volt kapcsolatos 2010 harmadik negyedévében. A szolgáltatástípusokat tekintve – a devizaalapú személyi kölcsön kivételével – a beadványszám minden esetben csökkent az előző negyedévihez képest. A hitelezéssel kapcsolatos beadványokon belül továbbra is a hosszú lejáratú, ingatlanfedezet mellett nyújtott szabad felhasználású és lakáshitelek részesedése a legnagyobb, együtt a hitelezési beadványok több mint harmadát tették ki. Leginkább a szolgáltatás minőségével, az egyéb ügyviteli hibákkal, az elszámolások, megbízások teljesítésével, illetve a tájékoztatási hiányosságokkal kapcsolatban fordultak a fogyasztók a felügyelethez.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.