Kevesebb a panasz a bankokra
A legtöbb beadvány a pénzpia ci (55,2 százalék) és a biztosítási (32,2 százalék) szektorra érkezett, a pénztári szektorra csak a kifogások 2,2, a tőkepiacira 0,8 százaléka. A pénzpiaci szektorban a legtöbb bejelentés továbbra is a bankokra vonatkozott (73,3 százalék), a pénz- és tőkepiaci szektoron belül pedig ismét a pénzügyi vállalkozásokra érkezett a bejelentések közel ötöde (18,5 százalék). A nem felügyelt intézmények közé tartozó fogyasztóicsoport-szervező társaságokkal szembeni bejelentések az egyéb kategória közel kétharmadát (40 darab) tették ki a vizsgált időszakban.
A pénz- és tőkepiaci beadványok több mint kétharmada a hitelezéssel volt kapcsolatos 2010 harmadik negyedévében. A szolgáltatástípusokat tekintve – a devizaalapú személyi kölcsön kivételével – a beadványszám minden esetben csökkent az előző negyedévihez képest. A hitelezéssel kapcsolatos beadványokon belül továbbra is a hosszú lejáratú, ingatlanfedezet mellett nyújtott szabad felhasználású és lakáshitelek részesedése a legnagyobb, együtt a hitelezési beadványok több mint harmadát tették ki. Leginkább a szolgáltatás minőségével, az egyéb ügyviteli hibákkal, az elszámolások, megbízások teljesítésével, illetve a tájékoztatási hiányosságokkal kapcsolatban fordultak a fogyasztók a felügyelethez.