A magyarok még a Google-t is a Google keresőjén át érik el

Idén a világ az angol–magyar focimeccs és a vörösiszap-katasztrófa nyomán figyelt fel leginkább Magyarországra a Google Zeitgeist 2010 eredményei szerint, amely az online keresési trendeket mutatja be. A magyarok azonban megint kiállították magukról a szegénységi bizonyítványt: a Google keresőbe beírt tizedik legtöbbet használt szó maga a google.

A Google Zeitgeist idén is bemutatta, hogy a netezők az év során milyen örömteli, fájdalmas, érdekes eseményekre, kikre, mikre kerestek rá a Google rendszerében. Az adatokból kiderül, hogyan változott az érdeklődés az idei top témák, a foci-világbajnokság, a haiti földrengés, a Mexikói-öböl olajszennyezése és az izlandi hamufelhőt illetően. S az is egyértelművé vált, hogy mi magyarok nem igazán kaptuk el a világtrendeket, és eléggé be vagyunk szűkülve a saját kis világunkba.

Magyarországon a netezők elsősorban közösségi életet élnek és játszanak a világhálón, a számukra legérdekesebb téma még csak nem is a 2010-es választások voltak, hanem az X-Faktor, és annak szereplői. A tehetségkutató celebjei olyan nemzetközi sztárt is lepipáltak, mint Justin Bieber, akinek miután 2007-től zenei videókat töltött fel a YouTubera olyan nevek versengtek mecénási pozíciójáért mint Justin Timberlake vagy Usher.

Magyarországon leggyorsabban a Facebook-bejelentkezések száma nőtt idén, míg a második legdinamikusabb növekedést a farmerama közösségi játék produkálta, amelynek lényege, hogy egy virtuális farmgazdaságot kell felvirágoztatni. Rögtön ez után következik az ókori Hellászban játszódó grepolis, amely során az a feladat, hogy a játékos a kis poliszát hatalmas metropolisszá fejlessze, majd új földeket hódítson meg. Ugyanekkor a világban a chatroulette produkálta a leggyorsabb emelkedést a letöltések számában.

Ez esetben arról van szó, hogy a rendszer véletlenszerűen öszszekapcsol két embert, akik a webkamerájuk segítségével beszélgethetnek egymással. Nemzetközi viszonylatban drasztikusan csökkent a keresések száma a madárinfluenzára, a New Moon című vámpíros filmre, az egyik angol tehetségkutató második helyezettjére Susane Boyle-ra, Michael Jacksonra és úgy általában a nemzeti bank szóra.

Amennyiben csak a magyar adatokat nézzük kiderül, hogy a hírek akkor voltak idén a legérdekesebbek, ha szerepelt benne Schmitt Pál, Szalai Annamária, Vitézy Dávid. Matolcsy Györgynek a negyedik hely jutott, őt Hagyó Miklós, Tarlós István és a hetedik helyen Orbán Viktor követte. Gyurcsány Ferencet Nelson Mandela előzte meg, utána pedig Mesterházy Attila következik. Az előbbi lista nem a népszerűséget jelenti, amit az is jól bizonyít, hogy közülük senkit sem találunk meg a legnépszerűbb emberek között.

A Google Zeitgeist szerint ugyanis 2010-ben a magyarok kereséseiből az derült ki, hogy az egyik tehetségkutató szereplője, Király L. Norbert a legnépszerűbb ember, őt ugyanezen műsor egyik zsűritagja, Malek Miklós követi. Lady Gaga, a színész Robert Pattinson és Michael Jackson is a tíz legkedveltebb között van. A neten a legtöbben használt autót, laptopot, mobilt, játékot, üdülési csekket, cipőt vettek. Amikor arról volt szó, hogy főzni kellene valamit, a pizzareceptet keresték a legtöbben, majd a palacsintáét. A letöltött receptek között olyanok vannak még, mint a gofri, a muffin, a lasagne, a pite, a galuska.

A világ több alkalommal is felfigyelt Magyarországra, de nem feltétlenül a számunkra is legfontosabb események kapcsán. A magyar választások nem különösebben érdekelték a külföldet, ellenben a más országokból indított keresések között az angol–magyar focimeccs vitte a prímet augusztusban, illetve hasonló kiugrás volt tapasztalható az októberi vörösiszap-katasztrófa kapcsán is. Az árvizek idején is felénk fordultak sokan, és különösen nagy volt az érdeklődés az adományozási lehetőségek iránt.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.