Rozsdás alkatrészt cserélnek a Suzukikon

Beszállítója miatt kell százezernél több autót menetrenden kívül átvizsgálnia a Suzukinak, mert az 1997. október elseje és 2002. október elseje között Esztergomban gyártott Swiftek magyar lengéscsillapítóinak rozsdásodása miatt leválhat az elsőkerék-tartó csonk, ami balesetveszélyes.

Erről már több ezer tulajdonost és szervizt értesített a márkaképviselet. Érdeklődésünkre a Magyar Suzuki kommunikációs igazgatója, Ruska Viktória elmondta: csak Magyarországon 125 ezer Swiftet kell átvizsgálni. Az érintett autók tulajdonosainak mindegyikét levélben értesítik, nekik a megjelölt márkaszervizbe kell vinni a járművet. Az átvizsgáláshoz nem szükséges szervizkönyv, elég az értesítő levél. Azokat a Swifteket is díjmentesen ellenőrzik (és ha kell, cserélik hibás alkatrészeit), amelyeknek már lejárt a garanciaidejük, vagy ha előzően nem márkaszervizbe vitték tulajdonosaik. A kommunikációs igazgató tájékoztatása szerint személyi sérüléses balesetet nem okoztak a hibás lengéscsillapítók, de a folyamatos és utólagos minőség-ellenőrzésnél észlelt jelenséget akár cserével is meg kell szüntetni.

Információink szerint a hibás felületkezelésű lengéscsillapítók és rozsdás csavarok cseréje szakszervizben két-három órát vesz igénybe, a munkadíjon kívül az alkatrészek negyvenezer forintos költségét is a Magyar Suzuki állja. A rozsdásodó alkatrészek az egykor mopedeket gyártó, majd később autóipari beszállítóként működő, de már korábban felszámolt Berva Eger Hungary cégtől származnak.

Ez a nyolcadik visszahívási akciója a Magyar Suzukinak: a 2008 előtt gyártott, 238 ezer esztergomi gyártású Swift autóknál a hátsó ülés biztonsági övének tartókonzolját kellett cserélni, mert nedvesség hatására a fémlemez rozsdásodott. Korábban a tengelykapcsoló, kézifék, oldallégzsák, lábfék és benzinpumpa meghibásodásának veszélye miatt hívtak szervizbe negyedmillió Suzukit. Két éve decemberben a magyarországi gyártású Swifteket azért ellenőrizték, mert nedvesség hatására a csomagtartó belső oldalborítása rozsdásodhatott, a víz pedig károsíthatta a csomagtér világítását, ilyenkor túlhevülhetett a lámpatest, ami megolvadhatott. Világszerte 151 ezer esztergomi Swiftet hívtak vissza a márkaszervizekbe 2007 júniusában, mert a 2005-ben és 2006-ban gyártott, 1,3 és 1,5 literes modelleknél váratlanul elengedhetett a kézifékhuzal és a dobfék csatlakozása. Hasonló okok miatt kellett ellenőrizni negyvenezer SX4-es típust is.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.