Dióhéjban

A CSR Hungary Díj idei diplomásai

A közelmúltban adták át a most már presztízsértékűvé vált CSR Hungary Díjat négy kategóriában: A Nagyvállalatok CSR-menedzsment kategória győztese a Budapest Bank Nyrt. A díjazott vállalat fő üzenete: a CSR mint a vállalati stratégia eleme. Egy felelős vállalatnak fel kell ismernie az aktuális környezeti és társadalmi problémákat és azok helyi szinten történő kezelésének lehetőségét egy összehangolt vállalati stratégiába integrált értékvállalás mentén. CSR-stratégiájára a fenntarthatóság és az innováció egyaránt jellemző. Sok programjuk már egy-két évtizede sikerrel működik különböző alapítványaikon keresztül, vagy pozitív példa a Törődés Napja.

A Kkv-k CSR-menedzsment kategória győztese az Evopro Informatikai és Automatizálási Kft. E vállalat értéke az ember. Minden ember egyenlő állampolgári joga a tisztességes bánásmódban való részvétel. Hisznek a munka értékében, a régi magyar erényekben, a becsület és a tisztelet fogalmában, a hagyományokban. Az ember megszelídítette a földet, a természetet, az állatokat, és így felelősséggel tartozik érte. A vállalat is felelős a társadalmunkért, embertársainkért, környezetünkért, és ezt hosszan sorolhatnánk. Célja, hogy észrevegye azt, ha valahol segítségre van szükség. A CSR Közös felelősség stakeholder megoldások kategória győztese a Prominart Kommunikáció Kft. A díjazott vállalat a „Civil Licit” kezdeményezésükkel pályázott. A „Civil Licit” program a társadalmi felelősségvállalás kérdését a civil és a forprofit szektor együttműködése és párbeszéde felől közelíti meg, közös metszéspontba helyezve az esélyegyenlőség kérdéskörét. Kiemelten kezeli a vállalaton belüli egyenlő bánásmód megvalósítását, amelyek a közösségek együttműködését, egymás megértését, a motivációk megismerését segítik elő, s hozzájárulnak a társadalmi fenntarthatósághoz, a közös megoldások kereséséhez. A CSR Junior kategória győztese a Hallgatók a Közösség Szolgálatában Országos Egyesület. Különdíjban részesült a Szépkorúak Idősek Otthona (Süttő). Első alkalommal készítettek CSR-pályázatot, mi több, ez az első, hogy CSR-szemmel gondolták végig eddigi tevékenységüket. Hiszen az aktivitások már egy éve zajlanak, de megszervezésük és kivitelezésük, az ötletek, a gondolatok gyakorlati megfontolásokból adódtak, a tudatos CSR-tevékenység ez alatt az év alatt lépésről lépésre alakult ki. Céljuk az embereket egymáshoz közelebb hozni és a generációkat hídként összekapcsolni.

Good CSR-díjat kapott a Tesco

A Tesco vehette át a vállalati felelősségvállalás irányításának legjobbja címmel járó díjat a közelmúltban megtartott Good CSR eseményen. A hipermarketlánc a napokban adta ki fenntarthatósági jelentését, amely részletesen beszámol arról a szisztematikusan átgondolt és irányított vállalati felelősségvállalási rendszerről, amelynek révén kiemelkedő eredményeket értek el az utóbbi üzleti évben, többek között ezerszeresére növelték a visszavett PET-palackok mennyiségét.

A Tesco rövid jelentéséből kiderül, az Iránytű nevű irányító eszköz segítségével határozzák meg azokat a területeket, amelyek fontosak az eredményes működés szempontjából. Ez egy olyan értékelési és irányítási rendszer, amely öt dimenzió köré csoportosítja a célokat és erőforrásokat. Az Iránytű része a közösségi terv is, amely a vállalati felelősségvállalás terén jelöli ki a legfontosabb teendőket. A Tesco környezetvédelmi kezdeményezéseinek komolyságát mi sem jelzi jobban, mint hogy 2,8 milliárd forintot költöttek a 2009–2010-es üzleti évben CO2 -kibocsátásuk csökkentésére. Lakossági hulladék-visszagyűjtési akcióik rendkívül sikeresek voltak, hiszen 2008-ban még csak 450 kilogrammnyi PET-palackot gyűjtöttek vissza, míg tavaly ez a mennyiség több mint ezerszer anynyi, 472 103 kilogramm volt. A Good CSR díjazottja még a Pfizer gyógyszergyár, minden CSR-programja szorosan kapcsolódik az iparághoz, amelyben a vállalat működik, annak specifikus problémáira, jelenségeire ad nagyon jó válaszokat. A Coca-Cola Magyarország a stratégiai civil együttműködés területén bizonyult a legjobbnak. A zsűri azt emelte ki, hogy a vállalat CSR-tevékenysége során rengeteg különböző szektort bevon, és számos stratégiai partneri megállapodást kötött országszerte. A Good CSR program fennállása óta a vállalatok mellett idén először egy civil szervezet, a WWF Magyarország is adott ki fenntarthatósági jelentést felelős működéséről.

Örökzöldek mobilképeslapon és a valóságban

Aki a Vodafone segítségével küldi el karácsonyi üdvözletét a mobilszolgáltató weboldalán található képeslapokkal, nemcsak a jókívánságát küldi el, de a fővárost is friss levegőhöz juttatja, hiszen minden 50 elküldött lap után a vállalat egy örökzöld fát ültet el! 777 fa kerül majd – az ügyfelek segítségével – játszóterekre és Budapest más közterületeire. A Vodafone a Főkert segítségével ráadásul egész évben gondozza a fákat, így nem kell attól tartani, hogy faforgácsként végzik életüket. A facsemeték a Karácsony Parkba, a budapesti Millenárisra kerülnek, ahol tavaszig várakoznak majd kiültetésükre. A Vodafone honlapján naponta frissülő fotók segítségével bárki nyomon követheti, ahogy a kívánságok számának növekedésével gyűlnek napról napra a facsemeték a Millenárison. A tavasz megérkeztével a fák a főváros azon játszó- és közterületein találnak majd végleges otthonra, amelyek legjobban rászorulnak az üdítő, természetes zöld környezetre. Az akcióban a Millenáris, az Oázis Kertészet és a Főkert lesznek a Vodafone segítőtársai.

Kilenc településen 18 millió forint 455 gyermeknek

Több mint 18 millió forint gyűlt össze a Raiffeisen Közösen program által meghirdetett jótékonysági akció keretében. A Raiffeisen Rendszeres Megtakarítási Program tagjainak kártyahasználata után elkülönített 100 forintokból kilenc településen 455 gyermek étkezését támogatja a bank. Az október 1-jén indított akcióban a Raiffeisen Bank Rendszeres Megtakarítási Program tagjainak minden egyes kártyahasználata után 100 forintot adományozott a Raiffeisen Bank a Gyermekétkeztetési Alapítványnak, hogy az ott gyarapodó pénzből minél több nehéz sorban élő, rászoruló gyermek kaphasson segítséget a Mindenki ebédel program keretében. A mostani akció során a Raiffeisen Rendszeres Megtakarítási Program kártyahasználata nyomán 18 322 200 Ft adományt különített el a bank adománykeretéből. Így a Gyermekétkeztetési Alapítvány szakmai közreműködésével kilenc település 455 gyermeke részére biztosít hat hónapon keresztül ellátást a Mindenki ebédel program keretein belül. A Mindenki ebédel program célja, hogy hazánk településein ne csak a szorgalmi időszakban, hanem azon kívül hétvégeken, iskolaszünetekben is minden óvodás és általános iskolás korú gyermek rendszeresen táplálkozzék. A Közösen program eddig összesen több mint 62 millió forinttal támogatta a gyermekétkeztetést. Ez a támogatás majdnem 6000 gyermeknek biztosított, biztosít rendszeres minőségi étkezést országszerte.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.