Dióhéjban

A Budapest Bank CSR-diplomái

Az elmúlt két évben az emberek tudatosabbak, körültekintőbbek lettek a válság hatására, jobban felmérik saját körülményeiket és lehetőségeiket, mielőtt pénzügyi döntéseket hoznak. Ugyanakkor a hazai általános pénzügyi kultúra szintje még mindig nagyon alacsony, holott helyes pénzügyi döntéseket csak kellő ismeretek birtokában hozhatunk. A Budapest Bank a hazai pénzügyi kultúra fejlesztését is kiemelt feladatának tekinti. A bank társadalmi szerepvállalásának egyik központi eleme a nők pénzügyi ismereteinek szélesítése, ezért a pénzintézet idén tavasszal elindította „Dobbantó, Budapest Bank – pénzügyekről nőknek” programját. A Dobbantó első évében a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvánnyal együttműködésben Budapesten és vidéken női vállalkozóknak szerveznek kompetenciafejlesztő tréningeket és klubrendezvényeket annak érdekében, hogy segítsék vállalkozásuk elindítását és továbbfejlesztését. A Budapest Bank társadalmi felelősségvállalási és a pénzügyi kultúra fejlesztése terén végzett tevékenységét 2010-ben két díjjal ismerték el. A bank elnyerte a MasterCard – Az év bankja versenyen a Pénziránytű Alapítvány által idén első alkalommal meghirdetett „A pénzügyi kultúra fejlesztése terén legaktívabb bank 2010” címet, a CSR Hungary pályázaton pedig „CSR-menedzsment – nagyvállalatok” kategóriában lett első helyezett.

CIB Alapítvány: 40 millió forint gyermekegészség-védelemre

Szeptember végén írta ki pályázatát a CIB Alapítvány azon közhasznú szervezeteknek, amelyek a gyermekek egészséges testi és lelki fejlődéséért, ezen belül is kiemelten a korai fejlesztésre és egészségvédelemre koncentrálva indítanak egy éven belül lezáruló projekteket. A várakozásokat felülmúló, összesen 114 beérkezett pályázatból egy háromtagú, külső szakemberekből álló előbíráló bizottság pontozás alapján választotta ki a legjobbakat. Köztük a december 6-án megtartott kuratóriumi ülésen összesen 17 millió forint értékű támogatást osztott szét a CIB Alapítvány, amit kiegészít a Bátor Tábornak és a Bódvalenke freskófalunak megítélt 13, illetve 10 millió forintos támogatás. „Tenni tudunk” néven új pályázati rendszert vezetett be a 2005 óta működő CIB Alapítvány. Az új szisztémának köszönhetően mind a beadás, mind az értékelés szempontrendszere egységessé, könnyen átláthatóvá vált. Új elemmel bővült az értékelés a háromtagú, külső szakértőkből álló ún. előbíráló bizottság felállításával. Ez a független testület végezte a beérkezett 114 pályázati anyag előminősítését. Ennek alapján a CIB Alapítvány kuratóriuma december 6-i ülésén összesen 17 millió forint támogatást osztott szét a következő pályázók között: Korai Fejlesztő Központot Támogató Alapítvány, Károsodott Újszülöttek és Koraszülöttek Rehabilitációjáért Alapítvány, Szülők Fóruma Egyesület, Más Fogyatékos Gyermekekért Alapítvány, Mozgáskorlátozottak Békés Megyei Egyesülete, A Gyengénlátó Gyermekekért Alapítvány, Nővér-kék Alapítvány. A pályáztatásnak célja volt többek között az is, hogy a CIB Alapítvány a pályázók közül – akár többel is – stratégiai partnerséget alakítson ki. A korábbi években a Bátor Táborral és a freskófaluként ismert kis településsel, Bódvalenkével jött létre hasonló, hosszú távú együttműködés. A kuratórium e két projekt esetében is döntött a további folytatásról, a Bátor Tábornak 13 millió forint, míg a Bódvalenkeprogramnak 10 millió forint összegű támogatást ítélt oda. A most kialakított, független és egységes elbírálást garantáló pályázati rendszerét a CIB Alapítvány a jövőben a többi támogatási területén is alkalmazni fogja: kiemelt figyelmet fordít a valamilyen szempontból társadalmilag hátrányos helyzetben lévők integrálását célzó projektekre, valamint a kulturális örökségvédelemre is. Ez utóbbi két területen 2011 tavaszán várható a pályázati kiírás. A CIB Alapítvány az elmúlt öt év alatt közel 100 projekthez összesen 297 millió forint támogatást nyújtott.

33 tonna élelmiszer-adomány a Tesco vásárlóitól

December elején mindössze két nap alatt 33 tonnányi tartós élelmiszert adományoztak a Tesco vásárlói rászoruló családoknak. A Magyar Vöröskereszt és a Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett akció keretében más láncok mellett 115 Tesco áruházban gyűjtötték az önkéntesek a felajánlásokat december közepén. Az összegyűlt, mintegy 20 millió forint értékű adományból 8-10 ezer ember kaphat csomagot még az ünnepek előtt. Az egyik legnagyobb szabású hazai karácsonyi adománygyűjtő kampány során elsősorban tartós élelmiszert, például konzervet, száraztésztát, rizst, cukrot, bébiételt, édességet ajánlottak fel a Tesco vásárlói. Az adományokat a gyűjtés helyének közelében élő rászorulóknak juttatják el. 65 partnerszervezeten (civil szervezetek, önkormányzatok) és önkénteseken keresztül jutnak el a felajánlások a rászoruló családokhoz karácsonyig. A budapesti adományok egy részét az árvíz és vörös iszap által sújtott településeken élők részére ajánlják fel.

Rangos díj a Molnak

A Munkahelyi Egészségfejlesztés Európai Hálózata (ENWHP) 2010-ben európai szintű kampányt indított, hogy felhívja a figyelmet a munkahelyi lelki egészségfejlesztés fontosságára. A hálózat magyarországi tagszervezete, az Országos Egészségfejlesztési Intézet az Egészségesebb Munkahelyekért Egyesülettel közösen „Munka: lélekre hangolva” címmel 2010. február 3-án kezdte meg hazai kampányát, amelyhez a Mol is csatlakozott „Cohesio” nevű projektjével, amely a munkahelyi pszichés stressz felmérését és kezelését tűzte ki céljának. A 68 magyarországi vállalat által benyújtott pályázat közül a Mol pályázata nyerte el a „Munkahelyi lelki egészségfejlesztés legjobb gyakorlata” díjat, és a vállalat képviselheti Magyarországot a 2011 márciusában Berlinben megrendezendő európai díjátadó rendezvényen is. A Mol már évekkel ezelőtt felismerte a munkahelyi egészségfejlesztés fontosságát, ezért „Step – Tégy egy lépést az egészségedért!” néven egészségfejlesztési programot indított munkavállaló i részére, amely rendkívül népszerű lett a dolgozók körében, és eredményeit nemzetközi szinten is elismerik. Ezt a programot egészíti ki a társaság újabb, „Cohesio” nevű projektje, amely a munkahelyi pszichés stressz felmérését és kezelését tűzte ki céljának, és első eredményeit már alkalmazzák a mindennapi munkában is. A Cohesio projektet három évre tervezi a Mol, de a programok fenntarthatóságát a továbbiakban is szeretné megőrizni, ezért a stresszkezelő tréningek vállalati oktatási rendszerbe történő beillesztését tervezi, hogy az valóban a mindennapok részévé váljon.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.