Négy cég, öt hónap, 1,2 milliárd forint

A Mahir, a Tip-Expo és az IDMC cégek nyerték az Agrármarketing Centrum 750 millió forint plusz áfa értékű, hat nap alatt lebonyolított közbeszerzési „villámeljárását”. A Mac-Line Hungary ugyan most kiesett, de a három versenytársával együtt csak augusztus óta közel 1,2 milliárd forint plusz áfát nyertek kiállítások kivitelezésére.

November elején gyorsított meghívásos közbeszerzési eljárást írt ki az Agrármarketing Centrum (AMC) egy 750 millió forint plusz áfa értékű keretmegállapodásra, amely szerint jövőre és 2012-ben kiállításokat kell kompletten kivitelezni Európában és Ázsiában. A felhívás megjelenése és a jelentkezési határidő között mindössze hat nap telt el, amelyből kettő hétvégére esett.

A magyarázat szerint azért a nagy sietség, mert januárban már lesz olyan nemzetközi élelmiszeripari szakkiállítás, amelyen Magyarország is részt vesz, ráadásul a jelentkezéshez szükséges dokumentumok többsége egy nap alatt beszerezhető. A közbeszerzési törvény egyébként lehetőséget ad a gyorsított eljárásra, ha az adott ügy sürgőssége miatt az eljárásokra előírt normál határidők nem lennének betarthatók.

A hat jelentkezőből négy jutott tovább az első szakaszban, s mint azt a Népszabadság megtudta, közülük végül hárommal köt keretmegállapodást az Agrármarketing Centrum. A Mahir Kiállítás és Rendezvény Kft.-nek, a Tip-Expo Kft.-nek, és az IDMC Kft.-nek összesen mintegy 20 darab, nagyjából négyezer négyzetméternyi beltéri kiállítás kivitelezését kell vállalnia. A Mac-Line Hungary Kiállításszervező Kft. ezúttal nincs a nyertesek között, de nem volt mindig ilyen sanyarú a sorsa.

A Közbeszerzési Értesítő augusztus óta megjelent hirdetményeiből kiderül, hogy a Mahir Kiállítás és Rendezvény, a Tip-Expo, az IDMC és a Mac-Line Hungary az AMC megrendelésével együtt mintegy 1,2 milliárd forint plusz áfát nyert el kiállítások kivitelezésére itthon és külföldön. Mindez összesen három megrendelőhöz, az AMC-hez, a Magyar Turizmus Zrt.-hez és az ITD Hungaryhez kötődik. Az AMC nettó 750 milliós megrendelése előtt a Mahir Kiállítás és Rendezvény Kft. több mint 330 millió forintot nyert el az állami cégektől, volt, amikor tárgyalás nélküli eljárásban. A Tip-Expo közel nettó 50 millió forinttal, a Mac-Line mintegy 70 millió forinttal kullog a nyomában.

Az 1994-ben alapított Mahir Kiállítás és Rendezvényszervező Kft. tulajdonosa a Mahir Magyar Hirdető Zrt., melyben tulajdonos a Nemzet Lap és Könyvkiadó Kft. és – a B-Reklám Kft.-n keresztül – közvetetten Simicska Lajos üzletember, aki az első Orbánkormány idején az APEH elnöke volt. Az 1985-ben alakult Tip-Expo a hazai rendezvényszervezési piac régi szereplője, az évtizedek alatt a megrendelői között a hazai gazdasági élet valamennyi prominens cége megtalálható. A korábban Győrben, ma Nyúl községben bejegyzett, 1999-ben még Koriolmax Kft. néven alapított IDMC Kft. társtulajdonosai a győri vásárt megalapító Galló Zoltán, illetve szintén a Győri Vásárszervező Kft. résztulajdonosa, Bozsoky Zoltán.

Elsősorban a Balkán területén aktív az 1992-ben alapított Mac-Line Kft. A 2006-ban 161 milliós nettó árbevételt elért cég honlapja szerint évente jóval több mint egy tucat szakkiállításon, szakvásáron vesz részt, illetve szervezi a hazai cégek ottani megjelenését.

A kiállításrendezési pályázatot viharos gyorsasággal, hat nap alatt bonyolította le az Agrármarketing Centrum
A kiállításrendezési pályázatot viharos gyorsasággal, hat nap alatt bonyolította le az Agrármarketing Centrum
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.