Röviden
A Fitch sem ad nekünk bóvli osztályzatot?
Londoni elemzők véleménye szerint valószínűleg nem süllyeszti Magyarországot a befektetésre már nem ajánlott, „bóvli” adóskategóriába a Fitch Ratings. Timothy Ash, a Royal Bank of Scotland (RBS) szakértője szerint fennáll az a kockázat, hogy a Fitch a Moody’s Investors Service példáját követve egyszerre két fokozattal minősíti vissza Magyarország besorolását, de ez esetben ennél a hitelminősítőnél már a bóvli kategóriába kerülne az ország. Ezért valószínűbb, hogy a Fitch egyelőre egy fokozatú leminősítést jelent be, „BBB–” -ra módosítva a magyar osztályzatot. (MTI)
Újra sztrájkkáosz készül Görögországban
Komoly fennakadások lehetnek a jövő héten Görögország légi forgalmában és a tömegközlekedésben, miután több szakszervezet is sztrájkot hirdetett tiltakozásul a kormány megszorító intézkedései miatt. A légi irányítók szerdán, a tömegközlekedésben dolgozók kedden és csütörtökön, sztrájkolnak Athénban és környékén. A lassan már mindennapossá váló demonstrációt ezúttal azzal indokolták az érdekképviseletek, hogy a kormány csökkenteni akarja a közalkalmazottak javadalmazását, havi bruttó négyezer euróbanmaximalizálta az állami vállalati szektorban dolgozók fizetését, sőt 10 százalékkal csökkenti azokét, akik havi 1800 eurónál többet keresnek. (MTI)
Nem változtatott az olajkvótán az OPEC
Az OPEC olajminiszterei a szervezet termelési kvótájának szinten tartásáról döntöttek ecuadori tanácskozásukon – 2008 vége óta nem változott a termelési kvóta. A tanácskozás után a sajtónak nyilatkozó miniszterek mindegyike „megfelelőnek” ítélte a jelenlegi, hordónként 90 dolláros olajárat. (MTI)
Egyre kevésbé lesz német autó a BMW
A BMW növelni tervezi a külföldön gyártott autók részarányát – jelenleg a kocsik negyven százaléka készül Németországon kívül. – Középtávon 50-50 százalékra leszünk kénytelenek berendezkedni –jelentette ki Frank-Peter Arndt termelési igazgató. Szerinte az intézkedés nem jár a német munkahelyek számának csökkenésével. A német üzemekben eredetileg egymilliárd eurót meghaladó beruházást tervezett a BMW 2009-re és 2010-re, az összeget azonban azóta 1,5 milliárd euróra emelte. (MTI)