Lendületet vett a légi közlekedés
Úgy véli, már látszik a vége a légi közlekedés mélyrepülésének, ezt támasztja alá, hogy a Lufthansa az év első kilenc hónapjában 620 millió euró üzemi nyereséget termelt, annak ellenére, hogy tavasszal a vulkáni hamu miatt az egész kontinensre kiterjedő légtérblokk igen komoly veszteséget okozott mindegyik vállalatnak.
– Abban a pár napban igyekeztünk előrehozni és elvégezni a gépek amúgy is esedékes karbantartását – fogalmazott.
Az alelnök szerint örvendetes, hogy a hosszú távú járatokra is visszatértek az üzleti és első osztályon utazók, ám, mint mondta, ez a szűk, de nagy profitot hozó kör nem a hűség, hanem a szolgáltatás minősége alapján választ légitársaságot. Éppen ezért a következő években a Lufthansa egymilliárd eurós befektetéssel javítja szolgáltatásait: az üzleti várókat átalakítják, soron kívüli szolgáltatásokat nyújtó sorokat alakítanak ki a reptereken, a régebbi gépeiken felújítják a prémium-utaskabinokat, és bevezetik a fedélzeti internetszolgáltatást is. Mivel a rövid távú járatok piacán is komoly a verseny, a cég a kontinensen belül közlekedő gépek belsejét is megújítja. Ezenfelül ötmilliárd eurót költenek flottamodernizációra 2014-ig. Kérdésünkre, hogy a gépbeszerzések milyen hamar hozzák vissza az árukat, az alelnök azt válaszolta, hogy gyors megtérülésre számít.
A Lufthansa-csoport ezután is megtartja saját márkáit, a Swisst, az Austriant, a Brussels Airlinest és a BMI-t (British Midland), amelyet épp most integrálnak a szervezetbe. Ennek oka, hogy a helyi márkákkal sokkal könnyebb utast fogni az egyes piacokon. A cég továbbra sem teszi le a voksát egyetlen repülőgépgyártó mellett sem. Ők vezetik be a Boeing Jumbo legújabb, 747-800-as változatát, de képben van a 787 dreamliner is. A Swiss a kanadai Bombardier C szériájával váltja ki a regionális útvonalain az Avro tipusú gépeit, míg a Lufthansa a brazil Embraer gépeit is használja a rövid vonalakon. Kérdésünkre, hogy a cég terjeszkedése közepette számol-e a magyar légitársasággal, az alelnök egyértelmű nemmel felel. – Nem tervezünk további terjeszkedést a régióban – mondta.
A Lufthansa négy Airbus A380 szuperjumbót üzemeltet, melyekről a közelmúltban kiderült, hogy a Rolls-Roycehajtóművek egy gyártási hiányosság miatt meghibásodnak. Mint Karsten Benz mondta, amint tudomást szereztek a Qantas problémájáról, azonnal konzultáltak az Airbus és a Rolls-Royce szakembereivel. Folyamatosan tesztelik a gépeket, és elvégzik a szükséges javításokat.