Zónásokból lesznek a Főtaxisok
Tegnap hajnalban birtokba vette a reptéri drosztokat a Főtaxi, a Budapest Airport tenderének nyertese. Hogy könnyebb és az előzetesen valószínűsített atrocitásoktól mentes legyen az átállás, fizikailag nem ugyanazokat a drosztokat kapta a Főtaxi, mint amit a Zóna használt. A cég kioszkjához és táblájához sem nyúlt a reptér, azokat eltakarták az utazóközönség elől.
A Zóna egyébként nem igazolta a várakozásokat, néhány (terminálonként kettő) autó kivételével maguktól távoztak a drosztokról hétfő éjjel, az ott maradtak is békésen várakoztak. Így aztán feleslegesnek bizonyult a több tucat biztonsági őr is. A lapunknak nyilatkozó utasok szerint ez a fajta jelenlét kicsit sem segített a reptér hangulatának javításához, az általunk megkérdezett külföldiek pedig kifejezetten furcsállták a helyzetet.
A Főtaxi a hivatalos álláspontja szerint gördülékenyen kezdte reptéri munkáját, a reptér a közleménye szerint elégedett. A fuvarozó cégnek nem sikerült maradéktalanul teljesítenie a reptér ez idáig csak szóban közölt elvárásait, miszerint négy évnél fiatalabb, magas kategóriájú autókkal kell fuvarozni az utasokat. A kocsik között Chevrolet, idősebb Mondeo és Mercedes is volt, ahogy láttuk. Ez persze nemigen zavarta az utasokat, mert hivatalos panasz a reptérhez nem érkezett, s a Főtaxinak sem jelezte a Budapest Airport, hogy bármivel is elégedetlen lenne – mondta Vízy András szóvivő.
Hozzátette: eddig több, mint száz Zónás-sofőr jelentkezett náluk, akik, ha megfelelnek a szigorú feltételeknek, az autójuk is megfelel és elfogadják a cég feltételeit, átmehetnek dolgozni a Főtaxihoz. Veres István, a Zóna tulajdonosa erre azt nyilatkozta, hogy eddig nyolc sofőrjük jelezte szerződésbontási szándékát.
Veres egyébként az átadás éjszakáján több szabálysértési feljelentést is tett, mondván, a Budapest Airport nem lett volna jogosult a Zóna Taxi-s táblák lecserélésére és arra sem, hogy „Behajtani tilos!” jelzéssel lássa el az érkezési szintet. A Fővárosi Közterület Fenntartó Zrt. tájékoztatása szerint ezzel szemben ez a BA Zrt. hatásköre.
A reptér úgy próbálja az érkezési szintről távol tartani a Zóna sofőrjeit, akiktől érezhetően tartanak, hogy engedélyhez köti a behajtást. Engedélye azonban csak a Főtaxi sofőrjeinek van – ott sem mindenkinek –, így a többi taxis céget is kizárták. Mint a City Taxi elnöke lapunknak elmondta, ezt az építési munkálatokkal indokolták, amikor egy hete tájékoztatták őket. A látszat persze mást mutat, hiszen az építkezésnek lassan vége, s most több hely van a szinten, mint két-három hónapja. Bármi is legyen az indok, a taxit telefonon rendelők kényelmetlenségre vannak ítélve, hiszen, például ha a szerződött taxijukkal kívánnak hazautazni, csak a felső szinten szállhatnak be a rendelt kocsikba.