Alig lesz olcsóbb a Főtaxi

Csak száz forinttal lesz olcsóbb a Főtaxi ára a Zónánál, a kocsik pedig ahhoz hasonlóan feketék lesznek –ennyit lehet tudni a Főtaxi reptéri terveiről. A frissen szerződött cégek nem számítanak háborúra a Zónával, annál is inkább, mert forrásaink szerint a tender bírja a városvezetés támogatását.

A Főtaxi az elképzelések szerint jövő hét kedden felváltja a Zóna Taxit a repülőtéren, miután a repülőtér-üzemeltető október elején felmondta az eredetileg jövő májusig tartó szerződését a Zóna Taxival, szerződésszegésre hivatkozva. A két cég vitája a bíróságon folytatódik. A Budapest Airport új tenderének nyertese a Főtaxi lett, célja pedig a minőség javítása és az árak csökkentése, valamint a korrekt üzleti magatartás, azaz az előírt ütemben való fizetés biztosítása volt.

Ezek közül ma még csak az árak ismertek: a terminálok közti fuvar nem lett olcsóbb, a reptérhez közel eső zónában 300 forinttal, a többiben jelképes száz forinttal lett olcsóbb a Főtaxi. Ami a minőséget illeti, a reptér hasonló kategóriás és négy évnél fi atalabb autókat írt elő a cégnek, a Főtaxi pedig külön vizsgára kötelezi azokat a taxisokat, akik a reptéren (is) akarnak dolgozni. Ebben a helyismeret, a nyelvtudás és számos más elem szerepel. A kocsikban lesz kártyaterminál is, ha az utasnál nem lenne forint, vagy kis címletű euró. A cég képviselője, Schümeky Zsombor nem kívánt válaszolni sem arra a kérdésünkre, hogy hány autóval kezdik meg a szolgáltatást, sem pedig arra, hogy a sofőrök alkalmazottak, vagy vállalkozók lesznek-e.

Nem tudtuk meg azt sem, hogy mennyit invesztál a cég a reptéri szolgáltatásba, csak azt, hogy invesztál: a kocsikba egy GPS-es nyomkövető rendszert fognak szerelni, hogy vitás kérdések esetén visszakereshető legyen a kocsik útvonala.

Továbbra is kérdés persze, hogy a Zóna elhagyja-e a drosztokat. Veres István tulajdonos álláspontja szerint a szerződésük érvényes, hiszen megtámadták a felmondást és magát a tendert is. Ily módon pedig, mivel nem kötelezi őket bírósági ítélet a terület elhagyására, nem kívánnak levonulni a drosztokról.

A repülőtér ennek ellenére nem számít háborúra. – Jogi vitát nem szokás erőszakos úton eldönteni – mondta Hardy Mihály, hozzátéve, hogy álláspontjuk szerint a tender szabályos volt, az erről szóló, a White & Case ügyvédi iroda által készített jogi nyilatkozatot oda is adták az újságíróknak.

A reptér persze bebiztosította magát: mint megírtuk, elseje óta alkalmazzák a In-Kal Security biztonsági céget. A feladatukról nem nyilatkoznak, de azt a terminálon látni lehet, hogy a parkolók egy része mellett folyamatosan sárga mellényes emberek posztolnak.

– A város érdeke, hogy a szolgáltatás zavartalanul működjön – tette hozzá Hardy. Ezt, különösen a közelgő EU-s elnökség fényében, a városházán is így gondolhatják. Noha a városháza és a reptér szerződése alapján többen megkérdőjelezik, hogy a droszt hasznosításának joga május után is a reptér kezében lesz-e, forrásaink szerint a repülőtér, a tender, s annak végeredménye, miszerint öt évig a Főtaxi szolgáltat, bírja a város vezetésének a támogatását.

Csak a kocsik színe lesz fekete
Csak a kocsik színe lesz fekete
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.