Dióhéjban
Egymillió forint adományt „zenéltek össze” a banki zenekarok
A nyilvánosság számára eddig nem volt ismert, hogy több hazai banknál működik dolgozói rockzenekar. Az együtteseknek a közszereplés valójában sosem volt céljuk: a saját és a munkatársak szórakoztatására létrejött munkahelyi zenekarok tagjai olyan banki dolgozók, akik munkaidő után szívesen zenélnek együtt. Bankáradás néven október elsején – a zene világnapján – a CIB Bank dolgozói zenekarának kezdeményezésére öt bankos együttes, a ReCIBrock (CIB Bank), az ERST’N’GO (Erste Bank), a BankáRock (OTP Bank), a VolksBand (Magyarországi Volksbank Zrt.) és meghívottként a Melody Bank nevű formáció közös koncertet tartott kollégáik, barátok és érdeklődők részére. A koncert célja az volt, hogy az 1000 forintos belépődíjakból származó bevételt a Magyar Vöröskereszten keresztül az árvízkárosultak javára fordítsák. A banki rockzenekarok koncertjét több mint 800-an hallgatták meg, és az este során egymillió forint adomány gyűlt össze, amit a szervezők eljuttattak az érintett terület egyik óvodájának.
A szervezők megállapodtak abban is, hogy ezt az egyedülálló kezdeményezést a jövőben rendszeresen megismétlik, minden alkalommal más-más jótékonysági céllal. A közös koncert teljes mértékben munkatársi kezdeményezésként valósult meg, mely független a bankok hivatalos jótékonysági tevékenységétől. A koncertet a bankok saját dolgozóik között népszerűsítették, valamint külön oldalt indítottak közösségi honlapokon, a Facebookon és az Iwiwen. A CIB „Tenni tudunk!” társadalmi felelősségvállalási lépéseit 2011-ben változatlan intenzitással folytatja.
E.ON Családi foci-pályázat – most önkormányzatoknak is!
A tavaly elindított Családi foci program eddigi sikereire alapozva az E.ON Hungária újabb 30 millió forintos pályázatot hirdet, ezúttal az önkormányzatok számára. Az új pályázat a futballegyesületek mellett immár az önkormányzatoknak is segít abban, hogy minél több lehetőséget biztosítsanak a családoknak a közös sportolásra és az együtt eltöltött szabadidőre. A magyarországi települési önkormányzatoknak, illetve a települési önkormányzatok tulajdonában lévő közhasznú gazdasági társaságoknak meghirdetett pályázaton összesen 15 millió forint díjat oszt majd ki a szakmai zsűri; pályázatonként 1,5 millió forintból gazdálkodhatnak az önkormányzatok. Az egyesületeknek meghirdetett, szintén 15 millió forint összdíjazású új pályázati körben a korábbiakhoz hasonló színvonalú és tartalmú pályaműveket vár az E.ON. Itt egy-egy nyertes hárommillió forintból valósíthatja majd meg a Családi foci programokat. A pályázaton nyert pénzen az önkormányzatok és egyesületek családi klubszobákat és rekreációs focitevékenység végzésére alkalmas kis pályákat építhetnek, vagy családi focihétvégét, edzési és szabadidős családi programokat hirdethetnek meg országszerte. Az önkormányzatoknak és futballegyesületeknek kiírt pályázatra a vállalatcsoport december 3-ig várja a pályaműveket.
Életmentő defibrillátor Mol-kutaknál A Mol 12 töltőállomásán helyezett el életmentő félautomata defibrillátorokat november elején, amelyek használatára külön oktatáson készítette fel a töltőállomások munkatársait. A hirtelen szívhalált hazánkban a vezető halálokok között tartják számon. A töltőállomásokon megforduló nagyszámú vásárló esetében is előfordulhatnak sajnos tragikus események, de sok ember élete megmenthető, ha kéznél van a segítség: képzett személyzet, illetve olyan készülék – félautomata defibrillátor –, amely egy a használatára kioktatott kezében igazi életmentő eszközként működhet. Ezért döntött úgy a Mol, hogy 12 töltőállomáson elhelyezi ezeket a készülékeket, és a dolgozók oktatásával biztosítja a képzett személyzet jelenlétét. A készülékeket autópályák melletti Mol-töltőállomások mindkét oldalán helyezték el: M1-es autópálya 22 km, M1-es Mosonmagyaróvár, M3-as Hatvan, M5-ös Kecskemét, M7-es Velence és M7-es Balatonlelle.
CSR Hungary 2010-ről
November 10–11-én rendezték meg a CSR Hungary Konferenciát, ahol gazdasági döntéshozók, közintézmények, nonprofit szervezetek vezetői cserélték ki tapasztalataikat társadalmi felelősség témában. A konferencián többek között elhangzott: a pénzügyi válság tanulságai rámutattak, hogy a pénzügyi fogyasztóvédelem mennyire fontos, és ebben milyen szerepe van a pénzügyi kultúra terjesztésének, már a középiskolákban is. Ebben nagy jelentősége van annak, hogy a vállalatok – nemcsak a pénzügyi szférában – milyen felelősséget vállalnak a társadalom fejlesztésében, például úgy is, hogy alaptevékenységükbe integrálják a CSR filozófiáját. A gazdaság fejlődésében pedig komoly jelentősége van az úgynevezett zöldprogramoknak, amelyek a fenntartható fejlődést biztosítják. A szakmai találkozó kommunikáció szekciójában kerekasztal-beszélgetés foglalkozott a társadalmi célú kommunikációt érintő médiatörvényi hiányosságokkal. A CSR Hungary Díj átadására 2010. november 26-án kerül sor a VAM Design Centerben.