Az Otthon Alapítvány Brüsszelben

Brüsszelben negyedik alkalommal rendezték meg a közelmúltban az európai uniós országok CSR-piacát (Market Place Event). A nagyszabású fórumon mutatták be az Enterprise 2020 programot. Az esemény célja, hogy a több száz rangos résztvevő megoszthassa egymással a társadalmi-gazdasági kihívásokra adott innovatív vállalati kezdeményezéseket, valamint, hogy a világ meghatározó vállalatai megismerhessék egymás CSR-programjait. Magyarországot ebben az évben a Holcim Hungária Otthon Alapítvány programja képviselte. A projekt keretében eddig a vállalat 141 családot juttatott otthonhoz.

Ötven vállalat mutatta be innovatív kezdeményezéseit négy tematikus csoportban: átalakuló piacok; befogadó társadalom; egészség és jólét; átláthatóság a bizalom elnyeréséért. 2010-ben Magyarországot a Holcim Hungária Zrt. képviselte a KÖ-VET (Egyesület a Fenntartható Gazdálkodásért) tagjaként. Az Otthon Alapítvány programja a Befogadó Társadalom tematikus csoportban mutatkozhatott be olyan neves vállalatok képviselői mellett, mint a Danone, az EDF, a L’Oréal vagy az Intel.

AHolcim az alapítványt 2005-ben hozta létre, hogy segítő kezet nyújtson az önkormányzatok bérlakás-építési programjához. Az alapítvány fő célkitűzései közé tartozik a hátrányos helyzetben lévő családok vagy családalapítás előtt álló fiatalok otthonteremtésének támogatása. A megoldás részben új lakóházak építésének, részben már meglevő, használaton kívüli épületek lakássá történő alakításának elősegítése. Az alapítvány pályázati ciklusonként 100 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyújt.

A Holcim CSR-stratégiája a fenntarthatósági programok pártfogását helyezi előtérbe. A Holcim Díj például tíz éve olyan tervek megvalósulását segíti elő, amelyek maradandó értéket hoznak létre a szélesebb helyi közösség életében, hozzájárulnak az épített környezet fejlesztéséhez, értékeinek megőrzéséhez. A Holcim Környezetvédelmi Napok keretében évek óta több mint 700 diákot és tanárt mozgósít a vállalat; ezeken nagy arányban vesznek részt a cég munkatársai is. A Kreatív Alkotók keretén belül – ez idén az Ezerarcú természet szlogent viseli –pályázatot hirdettek számos iskolában, hogy a természet védelmének fontosságára hívják fel a figyelmet.

CSR Europe

A CSR Europe a társadalmi felelősségvállalás területén Európa vezető vállalati hálózata, 70 nemzetközi vállalat és 27 nemzeti partner a tagja. A CSR Europe kiindulópontként szolgál a vállalatok számára, hogy kapcsolatba léphessenek egymással, megosszák legjobb gyakorlataikat, közös innovációs projektekbe kezdhessenek, illetve formálják a vállalati-politikai párbeszédet a fenntarthatóság témakörében. A szervezetet 1995-ben alapították Jacques Delors, az Európai Bizottság elnökének felkérésére.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.