A Ferrarira hajt a Volkswagen
Ezt ugyan többször cáfolta az olasz sportkocsi márkákat birtokló FIAT-csoport vezetője, Sergio Marchionne, de az tény, hogy az olasz konszernnek sok pénz kell még ahhoz, hogy növelje részesedését a Chryslerben, márpedig ez létkérdés észak-amerikai terjeszkedéséhez.
Az Alfa Romeo iránti érdeklődést szeptemberben, a párizsi autószalonon megerősítette FerdinandPiech korábbi VW-konszernelnök, aki leköszönése után is a felügyelőbizottság legbefolyásosabb tagja. Piech szerint nem kell kapkodni, akár két évig is eltarthat az ügylet, pénz pedig van rá bőven, hiszen a Volkswagen készpénzállománya 19,7 milliárd euró, abból pedig futná a Ferrari 2,5–3,5 mil liárd euróra taksált árára.
A Ferrarit már a Ford is meg akarta vásárolni a hatvanas években, ám akkoriban az alapító és tulajdonos Enzo Ferrari hallani sem akart a tárgyalásokról. Henry Ford bosszúból megalkotta az olasz sportkocsi vetélytársát, az MK IV-est és a GT40-est, amelyek 1967-ben meg is verték a Ferrarikat a 24 órás Le Mans-versenyen, melyeken korábban hat éven át az olaszok diadalmaskodtak.
A VW AG tíz hónap alatt 5,98 millió autót értékesített idén, ez 12,4 százalékos növekedést jelent egy év alatt. Martin Winternkorn konszernelnök tervei szerint 2018-ban a nyolcszázalékos piaci részesedést jelentő tízmillió autó a cél, és persze a jelenleg világelső Toyota megelőzése.