Minden cégnek van helye az interneten
Ma már egyetlen kis- és közepes vállalkozás (kkv) sem engedheti meg magának, hogy ne vegyen tudomást az internetről, a lehetséges ügyfelek részéről ugyanis ma már általános elvárás, hogy megtalálják partnerüket a világhálón, de a tapasztalatok szerint egy kisebb cégnek is hozhat extra üzleteket és bevételt a netes jelenlét. Sokan ugyanis azonnal a világhálót hívják segítségül, ha valamilyen szolgáltatásra van szükségük. A kisebb cégeknek ezzel több problémájuk is akadhat: egyfelől nincs olyan munkatársuk, aki értene egy profi honlap elkészítéséhez,másfelől nem is biztos, hogy van annyi pénzük, amiből ki tudnának fizetni egy profi t. Pedig egy nem kellően megtervezett vagy „gagyi” honlap több kárt okozhat, mint amennyi hasznot hajthat.
A világ egyik legnagyobb internetes és technológiai cége, a Google azonban kínál megoldást erre a problémára. Két ingyenes szolgáltatást is kínálnak a kkv-szektor cégeinek. Az egyikkel könnyen és egyszerűen létrehozhatók céges weboldalak és vállalkozásunk megjelenítése a Google Maps felületén. Előbbi szolgáltatás a Google Sites, amelyet megfelelő segédlettel együtt kínál a cég. A Sites felületén eddig is elérhetőek voltak különböző előre gyártott sablonok, de a fejlesztők most annyiban léptek előre, hogy négy különböző vállalkozástípusra faragott template-et, azaz sablont is elérhetővé tettek. Vendéglők és kávézók, boltok és butikok, fogorvosi vagy orvosi szolgáltatások, valamint rekreációs és kozmetikai szolgáltatásokat nyújtó vállalkozások minimális átalakítással összeállíthatnak egy alapszintű, ám stílusos és minden fontos információt tartalmazó honlapot.
Az ily módon elkészült weboldalt a cég saját címén is publikálhatja, de akár az is beállítható, hogy csak bizonyos látogatók férjenek hozzá. Lehetőség van olyan kiegészítők alkalmazására is, mint az Analytics, a Webmaster Tools, vagy épp az AdSense, azaz a cég tulajdonosa megnézheti a látogatottságot, és reklámokat is elhelyezhet a honlapján, illetve ő maga is hirdethet a Google rendszerében. Épp ez utóbbi lehetőség az, amely miatt az amerikai netvállalat felismerte: jó befektetés, ha a kisebb cégeknek biztosít ilyen lehetőséget, hiszen később pont ők rendelhetnek hirdetést a Googlenál, amelynek ebből komoly árbevétele származik.
A kkv-k számára ajánlott másik szolgáltatás, amelyet a segéd támogat, a Google Places. Ez a kicsi, ám annál hasznosabb megoldás azoknak is hasznos lehet, akik egyébként már rendelkeznek weboldallal: ez ugyanis egy ingyenes lehetőség arra, hogy pár kattintással elhelyezzük vállalkozásunkat a Google Maps térképén, és megmutassuk a céget a világnak. Ez a rendszer gondoskodik arról, hogy ha valaki egy adott területen szolgáltatásokat keres, az adott vállalkozás megjelenjen a lehetőségek között, s az illető onnan el is találjon a vállalkozás honlapjára a részletesebb információkért.
Ehhez nem kell mást tenni, mint hogy a vállalkozás tulajdonosa megadja legfontosabb elérési koordinátáit: címet, telefonszámot, internetes oldal címét. Pár szóban jellemezni kell a céget, s egy-egy lenyíló menürendszerből maximum öt üzletágat, illetve tevékenységi kört is ki kell választani. Ezek után a cég „felkerül a térképre”, feltéve, hogy a biztonsági visszaigazoló eljárásokon is átesett. Telefonon vagy postai levélben kell kérni egy igazoló kódot, amelyet aztán a megfelelő helyre beírva érvényesíthetjük a regisztrációt. A magyar felhasználók arról számoltak be, hogy a telefonos kód a regisztrációt követő fél órán belül megérkezik a céghez.