Libás gerillakampány
A libás ételek és az újbor ünnepe köré szerveződő programsorozat lényege a Torkos Csütörtökkel vagy a Borszerdával ellentétben nem az árengedmény, hanem a forgalom növelése. A rendhagyó – az MT Zrt. éves marketingtervében csak két eseményre szabottan megjelenő – gerillakampány is azt a célt szolgálja, hogy a Márton-naphoz kötődő programok és vendéglői menük híre minél nagyobb tömegekhez eljusson. A Libato(u)rt, ami a november 11-i Márton-naphoz kötődik, valójában november 6-a és 14-e között zajlik, egy libával népszerűsítik Budapest utcáin. A váratlan időpontokban, és különböző helyszíneken megjelenő (plüss)libával fényképezkedni is lehet, aki ezt teszi, felkerül Márton, a liba Facebook oldalára, mert modern akcióhőshöz illőn olyanja is van neki.
A vendégre éhező éttermek, szállodák, illetve szálláshelyek, valamint a skanzenek és tájházak közül lapzártánkig 243 jelentkezett a Libato(u)rra, mint házigazda. A hat-hét éve szárba szökkenő Márton-napozás a korábban mért vendéglői adatok szerint legalább 20 százalékos forgalomnövekedést okoz. A libás menüsorra az éttermek rendszerint egy-két hétre rendezkednek be, kezdetben önállóan, az idei évtől már szervezetten, akár.
Arról nincs pontos adat, hogy Márton-nap környékén pontosan hány vendéglátós vált étlapot, amelyen a legnagyobb honi szárnyas kerül terítékre. Mert a liba ünnepi étel, a hétköznapokon a többi szárnyas, elsősorban a pulyka és a csirke uralja a magyarok asztalát.
A libázásra a céges partiszervezők is ráharapnak, mint az utóbbi egy-két, igencsak spórolós év végi rendezvényszezon tapasztalatai mutatják, az átlagon felüli forgalmat jelentő karácsony környéki időszak rendelésállományának egy része november közepére csoportosult át. Az árengedmény ugyan nem feltétele a Libato(u)r csapatához csatlakozásnak, de a résztvevők jó része él az alkalommal, és kedvezménnyel kínálja szolgáltatásait – például szálláscsomagok, illetve akciósra írja étlapját. Kénytelenek, mert a belföldi vendégkör zöméhez a pénztárcán keresztül vezet az út.