Lassan haladnak az uniós közlekedési kulcsberuházások
A 92 projekt összesen 32,6 milliárd euró beruházást jelent, ebből az unió hozzájárulása 5,3 milliárd eurót tesz ki.
Siim Kallas, az Euró pai Bizottság közlekedési felelőse a felülvizsgálat eredményeit ismertetve hangoztatta, hogy a nehéz gazdasági körülmények ellenére számos tagállam helyes döntést hozott és beruházásokat eszközöl az európai fellendülés szempontjából kritikus fontosságú gazdasági infrastruktúrába.
A felülvizsgálat a 2007–2013 közötti nyolcmilliárd eurós projektekre vonatkozott. Az ellenőrzés a bizottság fogalmazása szerint részletes „pillanatfelvételt” ad a fő infrastrukturális projektek állapotáról a finanszírozás és készültségi fok szempontjából. A vizsgálat célja, hogy a finanszírozási folyamatba nagyobb mértékű elszámoltathatóságot vezessenek be, és biztosítsák az uniós pénzek hatékony felhasználását. A vizsgált magyar programok esetében a bizottság úgy ítélte meg, hogy időre – legkésőbb 2013 végére – elkészülnek a Budapest–Nyíregyháza-vasútvonal és a Biatorbágy–Tata vonalszakasz át építésével, illetve a dunai hajózás javításával kapcsolatos tanulmányok.