Lassan haladnak az uniós közlekedési kulcsberuházások

Az összesen kilencvenkét kiemelt európai uniós közlekedési beruházás közül 48 halad az eredeti tervnek megfelelően, további 39 határidejét meghosszabbították, öt esetében pedig részben vagy teljesen megvonták az uniós finanszírozást a projektek most befejeződött félidős felülvizsgálata során.

A 92 projekt összesen 32,6 milliárd euró beruházást jelent, ebből az unió hozzájárulása 5,3 milliárd eurót tesz ki.

Siim Kallas, az Euró pai Bizottság közlekedési felelőse a felülvizsgálat eredményeit ismertetve hangoztatta, hogy a nehéz gazdasági körülmények ellenére számos tagállam helyes döntést hozott és beruházásokat eszközöl az európai fellendülés szempontjából kritikus fontosságú gazdasági infrastruktúrába.

A felülvizsgálat a 2007–2013 közötti nyolcmilliárd eurós projektekre vonatkozott. Az ellenőrzés a bizottság fogalmazása szerint részletes „pillanatfelvételt” ad a fő infrastrukturális projektek állapotáról a finanszírozás és készültségi fok szempontjából. A vizsgálat célja, hogy a finanszírozási folyamatba nagyobb mértékű elszámoltathatóságot vezessenek be, és biztosítsák az uniós pénzek hatékony felhasználását. A vizsgált magyar programok esetében a bizottság úgy ítélte meg, hogy időre – legkésőbb 2013 végére – elkészülnek a Budapest–Nyíregyháza-vasútvonal és a Biatorbágy–Tata vonalszakasz át építésével, illetve a dunai hajózás javításával kapcsolatos tanulmányok.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.