Meredek emelkedő
A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság 2010. november 10–12. között Balatonalmádiban rendezi meg 18. alkalommal éves kongresszusát, ezúttal Felfelé a lejtőn címmel. A háromnapos rendezvény a szakma legnagyobb hazai találkozója; több mint 400 logisztikai és beszerzési szakember vesz részt évről évre a kongresszus 70 különféle előadásán, kerekasztal-beszélgetésén és társasági eseményén.
A kongresszus célja idén sem kevesebb, mint új irányokat és tendenciákat mutatni a szakmának. A szervezők különös hangsúlyt helyeznek a gazdasági helyzetre választ adó új megoldásokra, és ezek képzési következményeire. Kiemelt figyelmet kapnak továbbá a kis- és középvállalati stratégiák és alkalmazások.
A plenáris üléseken Kiss Péter, az MLBKT elnöke, és Chikán Attila, a Budapesti Corvinus Egyetem tanára és a társaság társelnöke vezetésével a következő témák kerülnek terítékre:
Fejlesztéspolitikai kihívások és tervek – fókuszban a közlekedési/logisztikai ágazat (Fónagy János parlamenti államtitkár, Nemzeti Fejlesztési Minisztérium)
Európai Duna Stratégia (Barsiné Pataky Etelka kormánybiztos)
Mire tanítanak a saját testünk hálózatai a hálózatos gazdaság építésében? (Prof. Csermely Péter hálózatkutató, Semmelweis Egyetem)
Life Science in Agility (Stephan Dülk Vice President, Strategic Account Manager, Agility Logistics).
A három részre osztott szekcióüléseken a következő témakörök közül választhatnak az érdeklődők:
- City logisztika
- Innovatív technológiák
- Ellátási láncok határok nélkül
- Közbeszerzés – miként tegyük jobbá?
- Lean bevezetés és szervezetfejlesztés
- Kis- és középvállalkozások nagy kihívásai
- Beszerzési központok Magyarországon
- Aktuális kérdések a beszerzésben
- Lean nem klasszikus környezetben
- Optimalizálás az ellátási láncban
-Kockázatkezelés
-Létesítménygazdálkodás
-Teljesítménymérés és kontrolling
- A bizalom szerepe az üzleti kapcsolatokban
A rangos szakmai előadók olyan aktuális kérdésekről osztják meg véleményüket és kutatási eredményeiket, mint az urbanisztikai szabályozás, a raktárszimuláció, a zöldellátás, a lokális logisztikai hálózatok regionális vonatkozásai, a Duna szerepe a logisztikában, a retrofit innováció, a célzott változásmenedzsment, a hagyományos logisztikai funkciók integrálása, az ellátási hálózat visszatérése Kínából Európába, vagy a tudatos vámstratégia.
Izgalmasnak ígérkezik az a kerekasztal beszélgetés, amelyet vállalati és képzési szakemberek részvételével tartanak a logisztikai szakma jelenéről és jövőjéről az oktatás és a sürgető változások vonatkozásában, Versenyképesség – Emberi képesség címmel. A vitaindító cikkek megtalálhatóak az MLBKT honlapján: www.mlbkt.hu. (Munkatársunktól)
Jövőkép
„A logisztikai Képzés Helyzete Magyarországon” Konferencia
Időpont: 2010. október 19.
Helyszín: NSZFI előadóterme, 1085 Budapest, Baross u. 52.
Ingyenes konferenciát rendez október 19-én a nemzeti szakképzési és Felnőttképzési Intézet (nszFI). A szakmai fórum apropója az Iparfejlesztési Közalapítvány (IFKA) nemrégiben zárult kutatási programjának értékelése. A Munkaerő-piaci Alap terhére 2009 októbere és 2010 áprilisa között végzett kutatás a logisztikai oktatásképzés problémáit igyekezett feltárni, és számos érdekes ténnyel szolgál a szakma számára.
nyilvánvalóvá vált például, hogy a jelenlegi adatjelentési rendszer nem alkalmas a hazai képzések kínálatának feltérképezésére, éppúgy, ahogy a FeoR-számrendszer is idejétmúlt kategóriákkal dolgozik. A piacon erős gyakorlati, sok esetben specializált, műszaki ismeretekkel is rendelkező logisztikai szakemberekre van szükség. ezt a következtetést a kompetenciafelmérés eredménye éppúgy alátámasztja, ahogy a munkaerő-piaci kereslet és kínálat közötti rés elemzése: például a szállítás ágazatán belül a munkaerőhiányt mutató cégek aránya 2007-ben 20% volt, a többi gazdasági ágazatban jellemző 31–35%-hoz képest. Itt a cégek 58%-a folytatott belső képzést a kompetenciarések kiküszöbölése érdekében. Az államilag finanszírozott képzéseknél felszínre került, hogy az érintettek nincsenek érdekeltté téve az állami pénzek hatékony felhasználásában.
Ezek fényében igyekeznek felvázolni a hazai logisztikai képzés jövőképét, és vitát indítani a megfelelő fejlesztési irányokról.