Ralis hagyomány a minőségi magyar termékek jó hírének erősítése
Ugyanakkor ő is tisztában van azzal, hogy a Coop Rallyn elsődlegesen a részvétel a fontos, annak az üzenetnek a személyes megtapasztalása, amiért öt évvel ezelőtt hagyományteremtő szándékkal útjára indították az első Coop Rally mezőnyét. Bár sok minden történt a világban és itthon is a 2006-os első rajthoz állás óta, a Coop Rally szellemisége nem változott. Ez is a hagyomány része, sőt a rendezvénysorozat erőssége, hiszen játékos formában – ugyanakkor felelősségteljes módon – kerülhetnek „testközelbe” a rali versenyzői azokkal az élelmiszergyártó partnerekkel, akik kötelességüknek érzik, hogy minél több magyar nyersanyagból minőségi módon készítsenek magyar termékeket, s azok minél több hazai fogyasztóhoz jussanak el. Ebben meghatározó a Coop Csoport, amely országszerte törekszik az értékesítésben is előtérbe helyezni a „hazait”.
Az idei versenyen induló több mint 80 cég kéttagú csapata az itthoni kiskereskedelmi piac 15, az élelmiszeriparnak pedig 20-25 százalékát fedi le, éves szinten összesen mintegy ezermilliárd forint árbevételt érnek el, a foglalkoztatást tekintve 70 ezer embernek adnak munkát.
Az V. Coop Rally versenyzői idén is helytálltak, egyrészt valamennyi induló teljesítette a félezer kilométert meghaladó távot, senkit sem kellett kizárni, és – a második napi, igencsak esős időjárás ellenére – végig balesetmentesen teljesítették az egyes szakaszokat, illetve az össztávot.
A résztvevők az idei Budapest–Agárd–Székesfehérvár–Siófok–Tapolca–Badacsonyörs–Kékkút–Veszprém–Pannonhalma–Mosonmagyaróvár–Bükfürdő útvonalon is – ezúttal a Dunántúlon – a régió kiemelt gyártó és forgalmazó központjait érintették, az egyes állomásokon ügyességi versenyeken, gyárlátogatásokon, termékbemutatókon, színes programokon vettek részt. A versenyzőknek alkalmuk volt arra is, hogy szakmai beszélgetéseken konzultáljanak a házigazda vállalatok és a közigazgatási szektor helyi képviselőivel.
Mindez azt erősítette, hogy a rali nemcsak játékos verseny, hanem komoly szakmai üzenettel is bír: a forgalmazók és a gyártók közös ügynek tekintik a magyar élelmiszeripart és a kereskedelmet érintő kérdéseket, tevékenységükben hangsúlyossá teszik a minőségi magyar termékek forgalmazását. Ez megalapozott törekvés, hiszen a meglátogatott helyszíneken személyes tapasztalásokon keresztül is kiderült:Magyarországon számos, kiváló minőségű terméket előállító élelmiszergyártó üzem található, amelyek képesek európai szintű, versenyképes termékeket előállítani.
A hagyomány abban a tekintetben is folytatódott, hogy az V. Coop Rally az előző négy évhez hasonlóan ismét kiérdemelte az FMCG-szektor, a kormányzat és a média támogatását, jegyezte meg az idei verseny eredményhirdetésének összefoglalójában az ötletgazda Murányi László, a Co-op Hungary Zrt. vezérigazgatója.
Az ünnepélyes eredményhirdetésen az első három helyezett Murányi Lászlótól, valamint Csepeli Lajostól, a Co-op Hungary Zrt. Igazgatóságának elnökétől vehette át a vándorkupákat. A 2010-es Coop Rallyt a Barra Kommunikációs Intézet és a Tisza-COOP vegyes párosa nyerte.
Újdonság volt az idei Coop Rallyn, hogy a Vidékfejlesztési Minisztérium fair play díjat ajánlott fel, amelyet a tárca képviseletében dr. Kardeván Endre, élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkára, országos főállatorvos adott át a Szerencsi Bonbon Kft. csapatának.