Nem tart a csapvíz piaci térhódításától a Kékkúti
Akár így is összefoglalható az a gyártói ars poetica, ami a Nestlé Csoporthoz tartozó magyarországi leányvállalat piacpolitikáját meghatározza.
A kétszeres kihívást fokozza, hogy a Balaton-felvidéki Nemzeti Park védett természeti környezetében: a Káli-medence szívében található Kékkút forrásaiból származó, évszázados múlttal rendelkező Theodora ásványvizet palackozó – a különleges ásványianyag-összetételének is köszönhetően –, a kelendőségével itthon piacvezető társaság ezt a pozíciót továbbra is szeretné megőrizni, mondta Csiszkó Csaba, az V. Coop Rallynak otthont adó Kékkúti Ásványvíz Zrt. kereskedelmi igazgatója. Ezt nemcsak az immár hagyományos módon – vagyis a védett környezetből „kitermelt”, kalciumban, magnéziumban és hidrogén-karbonátban gazdag, természetes ásványvíz forgalomba hozatalával – szeretnék elérni, hanem azzal is, hogy a termékfejlesztés részeként segítik hozzá a fogyasztókat a Theodora vásárlása melletti döntésben. A társaság ugyanis a különböző márkájú és kiszerelésű, illetve összetételű termékein az idén tavasszal vezette be a víz ízére utaló jelöléseket. Ehhez a cég nemzetközi sommelier-k segítségét kérte, akik – az egyedi ízlelések és az ásványianyag-összetételek ismeretében – ízkategóriákat határoztak meg, ezek alapján könnyebben dönthet a Kékkúti ásványvizei között mérlegelő fogyasztó.
Ehhez a döntéséhez az is hozzájárulhat, hogy a Kékkúti Ásványvíz Zrt. nem pusztán magyar földből, karakteres magyar ásványvizet palackoz, hanem az is, hogy mindezt – a termelés egész területére kiterjesztve – környezetkímélő módon teszi. Ennek kapcsán Csiszkó Csaba kifejtette: társaságuk folyamatosan keresi azokat a módszereket, technológiákat, amelyekkel közvetlenül és közvetve óvhatja a környezetet. Ennek egyik eszköze, hogy tavaly óta könnyített műanyag palackokba kerülnek a Theodora és a Nestlé Aquarel ásványvizek. Ez azt jelenti, hogy míg a korábbi technológiai eljárással készülő, 1,5 literes műanyag palackokból csak 12-be tudtak ásványvizet tölteni, addig manapság – az ugyananynyi műanyag alapanyagból készülő – könnyű palackok száma 15, s ezzel 2004 óta mintegy 15 százalékos csomagolásihulladék-megtakarítást sikerült elérni.
Ugyanakkor a gyártás során is odafigyelnek a környezetvédelemre, melynek eredményeként a palackozó fajlagos energiafelhasználását 49, a vízfelhasználást pedig több mint 34 százalékkal sikerült csökkenteni.
Csiszkó Csaba azt is elmondta, hogy az ISO 14001 minőségbiztosítási szabványnak megfelelő irányítással működő palackozóüzemben folyamatos a technikai és technológiai fejlesztés. Kérdésünkre, hogy készül-e a Kékkúti Ásványvíz Zrt. termékfejlesztés keretében ízesített ásványvizek készítésére, forgalmazására, a kereskedelmi igazgató kifejtette: az anyacéggel egyetértésben számolnak ezzel a lehetőséggel is – ehhez a meglévő termelési háttér és kapacitás adott –, ám itthon jelenleg 1,7 százalékot tesz ki az ilyen „típusú” ásványvizek vásárlása. Amennyiben erre növekvő igényt tapasztalnak, akkor azonnal képesek reagálni, hiszen – kis kiszerelésben – a Nestlé Aquarelnek már van ízesített ásványvize.
Arra a kérdésünkre: mi a véleménye arról az Egyesült Államokban elindult és számos szakember által támogatott „mozgalomról”, mely szerint –sok helyen – a csapvíz is egészséges innivaló s ennek fogyasztására buzdítanak, a kereskedelmi igazgató azt a „megnyugtató” választ adta, hogy nem tartanak a „falikutak” térhódításától, mivel azok a palackos vizek ásványianyag-tartalmát nem pótolják, a fogyasztóknak pedig – az egészségük megőrzése érdekében is – szükségük van az ásványvízre.