Magyar gazdák gyümölcseinek legjavát dolgozza fel a Sió-Eckes
A „fogadókészség” záloga a megfelelő gyártási technológia és raktárilogisztikai rendszer, szem előtt tartva, hogy minél nagyobb legyen a gyártósoron előállított gyümölcslé alapanyagául szolgáló gyümölcs beszállítóinak hazai aránya. Ez a törekvés és gyakorlat – az immár 33 éves múltra visszatekintő – SIÓ termékek évről évre gyarapodó kínálatában is megmutatkozik, hiszen jórészt az itthon is megtermő, a fákon, a földeken megérett, zamatos gyümölcsökből készülnek a gyümölcslevek. Ez a „gyártói-feldolgozói filozófia” megkívánja a folyamatos termékfejlesztést, ennek legfrissebb „innovációs” eredménye: az idén októbertől a SIÓ Frissen Préselt gyümölcslevekkel gyarapszik kínálatuk, amelyekkel kapcsolatban Barna János, a cég kereskedelmi igazgatója megjegyezte: „a vásárlók nemcsak az eredeti ízvilágot értékelik, hanem a hozzá kapcsolódó termék »valódiságát« is”. Ezt teljes egészében mutatja a szlogen is: 100% gyümölcs. Más semmi.
2010-es SIÓ újdonság még a 33 százalék gyümölcsöt tartalmazó – egyelőre négy „tagból” álló – gyümölcsszörpcsalád, amely iránt szintén nagy a kereslet.
„A Sió-Eckes elkötelezetten vesz részt a magyar márkák és termékek fennmaradását biztosító piaci tevékenységekben. Ennek részeként kiemelt figyelemmel kíséri a magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező hazai láncok, így a Co-op Hungary Zrt. tevékenységét, és fejleszti kapcsolatait, termékportfólióját” – emelte ki Barna János kereskedelmi igazgató.
A Sió-Eckes minőségpolitikájának egyik alapelve, hogy az általa gyártott és forgalmazott termékek nem tartalmaznak tartósítószert és mesterséges színezéket, és dzsúszai sem tartalmaznak hozzáadott cukrot, valamint technológiái, termékei a legszigorúbb hazai és európai minőségbiztosítási elvárásoknak is megfelelnek.
– Az immár 18 éve az Eckes-Granini Group magyarországi leányvállalataként működő Sió-Eckes itthon tartósan piac vezető pozíciójához kezdettől hozzájárult, hogy a stratégiai befektető a SIÓ márkanevet meghagyva, folyamatosan ösztönzi és elősegíti a –magyarországi piaci igényeknek megfelelő – termékfejlesztést, kínálatbővítést, korszerűsítést. Együttvéve pedig ahhoz is hozzájárul, hogy a gazdasági válság időszakában – az élelmiszer-kiskereskedelemben is tapasztalható – forgalom-visszaesés ellenére a tervezett árbevételi szintet tartja a Sió-Eckes Kft. – értékelte Barna János kereskedelmi igazgató.
A Sió-Eckes Kft. a SIÓ és a Hohes C márkanevű termékeivel, a 20 százalékos részesedéssel – mind mennyiségben (a 27 százalékos aránnyal), mind értékben – piacvezető az itthoni gyümölcslépiacon. E piaci szegmens sajátossága, hogy jelenleg összesen mintegy 40 százalékot tesz ki az egyes élelmiszer-kereskedelmi láncok saját márkás termékeinek az aránya.
„Adalék” a SIÓ Frissen Préselt termékcsaládhoz: a préselt levek egyik legfontosabb tulajdonsága, hogy a gyümölcs frissen préselt, natúr leve található a csomagolásban, amihez semmilyen más hozzáadott anyag nem kerül. A háromliternyi lé átlag 4,5 kilogramm érett, friss, válogatott, ép és egészséges, hazai gyümölcsből készül, hagyományos préseléssel.