Jeges tervek az Algidánál
Hosszú évek tapasztalata: a nyári hónapokban van rá tömeges kereslet. Ezt az állandó Coop Rally-résztvevő, egyben házigazda Unilever Magyarország Kft. veszprémi telephelyű, Algida Jégkrémgyárában nagyon jól tudják: a nyári hónapokban – különösen júliusban – országszerte gyorsan fogynak a márkacsoport jeges édességei. Az idei kelendőség azonban némileg rontja az eddigi statisztikákat, aminek kizárólag az az oka, hogy hűvös, esős, szeles volt a nyár, pedig az Algida-termékek régi és új formájukban, gazdag ízvilágukkal ugyanúgy „rendelkezésre” álltak – összegezhető Burján Csaba, az Unilever Algida kereskedelmi igazgatójának „gyorsjelentése” a hazai jégkrémpiac aktuális nyári állapotáról. Az is kiderült, hogy a Coop Üzletlánccal hagyományosan jó üzleti viszonyt ápoló magyarországi Unilever Csoport összárbevétele – az általános forgalom-visszaesés ellenére – több termékszegmensben nőtt mint ahányban csökkent, és a tavalyi, csaknem 75 milliárd forint nettó árbevételi szint idén is tartható, sőt némi növekedéssel is lehet számolni.
Ám a Magyarországon forgalmazott Algida jégkrémek 70–75 százalékát gyártó veszprémi üzem már a holnapokat tervezi, ami esetükben egy három évre szóló beruházás megvalósítását foglalja magában. Erről Szatóri László, az Algida gyárigazgatója számolt be. Három ütemben valósul meg 2014-ig a teljes beruházás, ennek részeként mind a termelő-, mind a helyi hűtőkapacitás javul. Ez egyrészt logisztikai és minőségmegőrzési szempontból is előnyös lesz a veszprémi Algidának, hiszen jelenleg országszerte elszórva, kisebb hűtőházakban tárolják a jégkrémeket, s emiatt nagy a fuvarigény, másrészt a környezet kíméléséhez is nagymértékben hozzájárulnak, hiszen a helyi tárolási kapacitás bővítésével kevesebb szállítóautót kell igénybe venniük.
A veszprémi Algida gyárában termékfejlesztés is folyik, ennek részeként kifejezetten a magyar ízlésvilágnak megfelelő jégkrémek is készülnek. Ezek közé tartozik például a Carte d’Or-termékcsalád Madártej és Zserbó vagy a Krémkönnyű elnevezésű jégkréme.