Csomagban olcsóbb a tévé és a net

A távközlési cégek szerint a fogyasztók a számláikon szereplő összegekhez képest sokkal olcsóbban is igénybe vehetnék a különböző szolgáltatásokat.

Noha csomagban sokkal olcsóbban lehet hozzájutni a távközlési szolgáltatásokhoz, Magyarországon elenyésző azoknak a száma, akik ily módon fizetnek elő az alapvető távközlési szolgáltatásokra: a vezetékes telefonra, tévére, vezetékes és mobil internetre. Pedig a csomagok előnye az ár mellett a könnyebb ügyintézés, az áttekinthetőbb (sok esetben egy) számla, s az is, hogy az abban foglalt szolgáltatások sokoldalúan variálhatók. Elméleti hátránya, hogy a felhasználó egy szolgáltatótól válik „függővé”, ám ez egy felmérés szerint alig zavarja az ügyfeleket.

Ügyfélszolgálat – egyben kevesebből kijön
Ügyfélszolgálat – egyben kevesebből kijön

– Egymillió-egyszázezer ház tartásban, ami a teljes piac 27 százalékát jelenti, legalább négy távközélsi szolgáltatást vesznek igénybe. Ezeket a legtöbb esetben nem egy cégtől rendelik meg – mondta Zsembery György, az Invitel vezérigazgató-helyettese. Hozzátette: e háztartások háromnegyedében legalább három szolgáltatóval vannak szerződéses kapcsolatban.

A felmérések szerint az ügyfeleknek a legalább 20-30 százalékos árelőny ad megfelelő indíttatást a szolgáltatóváltáshoz, a körülményes ügyintézés miatt. A távközlési szolgáltatások ára ugyanakkor az elmúlt években sok esetben ezt megközelítő mértékben csökkent, így az előfizetők akkor is kedvezőbb helyzetben érezhették magukat, ha nem tettek semmit. – Ez az érzetük azonban hamis volt, hiszen egyes szolgáltatók az új előfizetőket nagyobb kedvezménnyel jutalmazták, mint a hűséges ügyfeleiket – hívja fel a figyelmünket egy piaci szakértő.

A távközlési szolgáltatások árának nagymértékű csökkenésemegállt. – A szektor jelenlegi beruházásigénye az energetikai cégekéhez hasonlatos –mondja Zsembery György, aki úgy véli: az elkövetkező időben a csomagajánlatok jelentik majd a komolyabb árengedményeket. Ennek érdekében a szektor cégeinek azonban az IPTV-technológiákra és az optikai hálózatokra kell koncentrálniuk a beruházásokkal. Az Invitel szerint a magyar piacon emiatt 3-4 olyan cég erősödhet meg, amelyek képesek az előfizetők igényeit komplexen lefedni, s „szolgáltatni is tudnak, nem csak eladni”.

Magyarország e fejlődési szakasz elején jár: az internetpenetráció nálunk régiós viszonylatban is alacsony, a háztartások 38-40 százaléka rendelkezik vele. Ez idén öt százalékkal, két-három év alatt 47 százalékra emelkedhet, köszönhetően a mobilinternet fejlődésének is.

A piac cégei más-más stratégiát követnek: a Telenor minapi közleménye egy olyan kutatásról számolt be, amely szerint sokan már mobilnettel váltják ki az otthoni vezetékes elérést, addig az Invitel és a Magyar Telekom egyre inkább a csomagajánlatokra koncentrál. Az Invitel Invi4 szolgáltatása pont a Telenor mobilnetcsomagját tartalmazza, azon kívül IPTV-t, vezetékes netet és telefont, közel hetvenféle variációban. A Magyar Telekom a Paletta nevű csomagját júniusban mutatta be, hasonló szolgáltatásokkal, a cég közlése szerint a tízezret jelentősen meghaladja az előfizetők száma, noha azt a nyár folyamán nem is reklámozták. Igaz, még a Telekom ügyfelei sem csomagolnak, hiszen csak az IPTV-szolgáltatást százezren veszik igénybe a cégnél, s valószínűsíthető, hogy az IPTV-ügyfelek jelentős része használja a már említett szolgáltatásokat is.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.