Coop-futam a magyar termékeknek
A minőségi magyar termékeket propagáló sajátos coopos futam az idén a Dunántúlon zajlott, ahol a 168 versenyző a hazai élelmiszergyártókat járta végig. Csepeli Lajos, a Co-op Hungary Zrt. elnöke szerint a magyar termékeknek folyamatosan kell a népszerűsítés, és a Coop Rallyval fel akarják hívni a figyelmet a hazai élelmiszeripar képességeire, a Magyarországon előállított, biztonságos árukra, valamint össze akarják fogni a termelőket és kereskedőket a versenyképes, minőségi hazai termékek védelme érdekében.
Az idei, eddigi összesítések alapján országos átlagban három-négy százalékot mutat a kereskedelmi ágazat visszaesése, ami elsődlegesen abban mutatkozik meg, hogy a vevők megfontoltabban költenek: lényegesen kevesebb használati cikket, illetve nagyobb értékű terméket vásárolnak. A forgalomcsökkenés azonban a gyorsan fogyó napi árukat nem vagy kevésbé érinti, ez a Coop üzletekre különösen érvényes, hiszen erősödött e termékkörök forgalma – mondta Murányi László, a cég vezérigazgatója. A Coop boltjaiban is „tetten érhető”, hogy az akciós termékek iránt megnőtt a kereslet, szinte minden termékkategóriában keresik az olcsóbb árfekvésű –legalább közepes minőségű –saját márkákat. Mindez szintén ellensúlyozhatja a drágább termékek kisebb fogyása miatti árbevétel-kiesést.