Drágulnak az új autók

Szeptemberben 3600 új személyautó és hétszáz kishaszonjármű kelt el, ami a JATO adatai szerint az előbbi esetében 5,1 százalékos növekedést, utóbbinál stagnálást jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. Huszonhét hónapos folyamatos piacszűkülés után júliusban emelkedtek először az újszemélyautó-eladások, és ez a tendencia augusztusban és szeptemberben is folytatódott. Éves szinten azonban még negatív a mérleg, mert az első kilenc hónapban forgalomba helyezett 38,5 ezer új gépkocsi 32,6 százalékkal marad el a tavalyi év azonos időszakától. A kérdés csak az, hogy lesz-e év végi hajrá. Az idei évre ötvenezer új autó eladásával számolnak az importőrök.

Ami biztos, hogy a nyomott árak korszaka véget ér. Az autók listaárait az importőrök általában 275 forintos euróra lőtték be, ez pedig már nem tartható. De az euró–forint árfolyam mellett az új környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági előírások is jelentősen befolyásolják az árakat. Az autók folyamatosan drágulnak majd a motorok Euro 4-ről Euro 5 környezetvédelmi besorolásúra váltása, valamint az elektronikus menetstabilizáló rendszerek általános bevezetése miatt. Egy kisautó ára akár tíz százalékkal is emelkedhet az előbbi okok miatt.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke hosszú idő után először nyilatkozott optimistán lapunknak: Erdélyi Péter a flottapiac további bővülésében és a magánvásárlások növekedésében bízik. Egyre többe kerül a vállalkozások elöregedett járműparkjának karbantartása, és emiatt már nem húzhatók tovább a járműcserék. Az újak beszerzését könynyítheti a vállalkozások adóterheinek könnyítése is. A magánpiacon is új megoldásokban kell gondolkodni: érdemesebb bérelni, mint birtokolni az autót, ami megkönnyíti a finanszírozást, hiszen fizetésképtelenség esetén könnyebb kiszállni egy ilyen konstrukcióból, mint a hitelt és a maradványösszeget törleszteni. A magánszemélyeknek is előnyösebb a forintalapú bérleti konstrukció, különösen a cégautók esetében.

Az MGE tagvállalatai abban bíznak, hogy a regisztrációs adó legfelső sávja 3,2 millió forintról 1,2 millió forintra csökken, mert ezzel több ezerrel kevesebb lenne a külföldi rendszámos autó, és nőne a költségvetés bevétele is.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.