Hollandiában tarol az Univer

Stabilizálta jelenlétét a holland bébiételpiacon, s megháromszorozta idei exportját a kecskeméti Univer Product Zrt. A hazai mustár- és majonézpiacon vezető társaság megőrizte pozícióit, de a piac szűkülése miatt nagyobb hangsúlyt fektet a külföldi lehetőségekre – mondta érdeklődésünkre Molitorisz Károly vezérigazgató, aki szerint az idén érett be az elmúlt évek piacépítő tevékenysége. Az exportban erősítő cégnek jól jött a forintgyengülés is.

A magyar tulajdonú kecskeméti vállalkozásnak elsősorban a bébiételpiacon sikerült nagyot nőni. Januárban kezdtek szállítani Hollandiába, idén ötmillió darab bébiételt exportálnak a virágpiacok országába. Augusztus végéig hárommilliót már le is szállítottak. Amíg tavaly a hazai és a külpiacokon összesen 8 millió 200 ezer darab bébiételt értékesített, az idén 11,5 millió eladását tervezi.

A másik meghatározó termékükből a ketchupból is növelték az exportot. Romániában 1364 tonna paradicsomsűrítményt értékesítve öt százalékkal, Horvátországban 570 tonnát eladva, 150 százalékkal nőttek az eladások. A vezérigazgató fontosnak tartja, hogy a ketchuphoz kizárólag magyar paradicsomot használnak. A stratégiai alapanyaghoz – paradicsom, paprika, vöröshagyma, fokhagyma – kötődő, gyakran évtizedes múltra visszatekintő beszállítói szerződésekkel csaknem 600 alföldi családnak garantálnak biztos megélhetést.

A legújabb technológiájú keverő és automata töltőberendezések, amelyekre tavaly hárommilliárd forintot költöttek, lehetővé tették, hogy itthonról lássák el a román és bolgár piacot is. Ezzel sikerült megőrizni a hazai munkahelyeket, s növelni a cég hatékonyságát. Így 2009-hez képest az ételízesítők és bébi ételek hazai piacán öt százalékkal növekedtek.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.