Hollandiában tarol az Univer
A magyar tulajdonú kecskeméti vállalkozásnak elsősorban a bébiételpiacon sikerült nagyot nőni. Januárban kezdtek szállítani Hollandiába, idén ötmillió darab bébiételt exportálnak a virágpiacok országába. Augusztus végéig hárommilliót már le is szállítottak. Amíg tavaly a hazai és a külpiacokon összesen 8 millió 200 ezer darab bébiételt értékesített, az idén 11,5 millió eladását tervezi.
A másik meghatározó termékükből a ketchupból is növelték az exportot. Romániában 1364 tonna paradicsomsűrítményt értékesítve öt százalékkal, Horvátországban 570 tonnát eladva, 150 százalékkal nőttek az eladások. A vezérigazgató fontosnak tartja, hogy a ketchuphoz kizárólag magyar paradicsomot használnak. A stratégiai alapanyaghoz – paradicsom, paprika, vöröshagyma, fokhagyma – kötődő, gyakran évtizedes múltra visszatekintő beszállítói szerződésekkel csaknem 600 alföldi családnak garantálnak biztos megélhetést.
A legújabb technológiájú keverő és automata töltőberendezések, amelyekre tavaly hárommilliárd forintot költöttek, lehetővé tették, hogy itthonról lássák el a román és bolgár piacot is. Ezzel sikerült megőrizni a hazai munkahelyeket, s növelni a cég hatékonyságát. Így 2009-hez képest az ételízesítők és bébi ételek hazai piacán öt százalékkal növekedtek.