A Telekom előremenekül
– Nagyon fáj, de hajlandóak vagyunk áldozni az ország sikeréért – fogalmazott a Magyar Telekom vezérigazgatója arra a kérdésünkre, hogy állnak a kormányzati szervek távközlési és IT-költéseit felülvizsgáló tárgyalásaik a kormány képviselőivel. A társaság a tőzsdei szabályoknak megfelelően már korábban profitfigyelmeztetést adott ki, nem sokkal azt követően, hogy a kormány nyilvánosságra hozta e szándékát. Christopher Mattheisen megerősítette: ennek következtében mind árbevétel, mind pedig nyereség szinten 5-7 milliárdos csökkenést várnak terveikhez képest. – Felismertük, hogy áldozat nélkül nem megy. Hiszen, a kormánynak tartania kell a hiánycélt, ha ez nem sikerül, az az egész országnak rossz, beleértve minket is – mondta a vezérigazgató. Ennek jegyében több milliárdos befektetéssel, hazai fejlesztéssel, de a Deutsche Telekom társfinanszírozásával fejlesztik a cég teljesen új ügyfélszolgálati-informatikai (CRM) rendszerét.
– A cég több, saját rendszert használó távközlési szolgáltató egyesüléséből fejlődött ki, emiatt a most használt ügyfélszolgálati és számlázási infrastruktúra lassan eléri kapacitásának határát. A 2011 végére elkészülő új rendszer hatékonyan tudja kezelni például a többféle szolgáltatást egyben tartalmazó csomagokat, ily módon képes megszüntetni a ma jelentkező fogyasztói panaszok nagy részét – indokolta a fejlesztés szükségességét Keszég Attila, a cég szolgáltatásokért és értékesítésért felelős vezérigazgató-helyettese. Nem tartotta kizártnak azt sem, hogy az új rendszert, amelynek fejlesztésében magyar tulajdonú informatikai cégek is részt vesznek, később a vállalat más országokban is értékesítse. Hangsúlyozta: minimalizálni akarják az ügyfél igénybejelentésétől a szolgáltatás bekötéséhez szükséges időt.
– A piacon komoly igény jelentkezik a szolgáltatásokat öszszevontan kínáló csomagokra –mondta Király István marketing vezérigazgató-helyettes. A Paletta nevű, vezetékes és mobil hang- és internetszolgáltatást egyaránt tartalmazó csomagjuknak immár több mint tizenháromezer előfizetője van, pedig a bevezető kampány a napokban indult. Öt területen elérhető és folyamatosan bővülő áram- és gázszolgáltatásukat mintegy tizenötezren veszik igénybe.
Éjfélkor startol az iPhone4
A T-Mobile péntek 0 órától az Aréna Plázában kezdi meg az iPhone4 okostelefon értékesítését, majd a nyitvatartási időben 14 kiemelt értékesítési ponton árulják az Apple készülékét. A T-Mobile-nál az okostelefonok részesedése a napi értékesítésben meghaladja a húsz százalékot, a piaci részesedés azonban – az európai húsz százaléktól elmaradva – mintegy tíz százalék körül alakul. (V. G. G.)