BNV: búcsú vagy kiállítás?

Minden különösebb csinnadratta nélkül, a szokásos hivatalos miniszteri megnyitóbeszéd nélkül kezdődött el tegnap a 114. Budapesti Nemzetközi Vásár.

A legnagyobb hazai lakberendezési és dizájnkiállításként beharangozott ötnapos rendezvényen továbbra is a bútoroké a főszerep, de mára szó szerint minden, a főzőcskétől a játszóházig, a zoknitól a kutya-macska kiállításig, a kertmozitól a növénykereskedésig megtalálható a vásárvárosban. A nagyvárosi búcsúvá avanzsált – és állítólag nem süllyedt – programsorozat arculatát elsősorban nem a válság, hanem a modern vásárlátogatói igények írták át, valamint az utóbbi időben önállósult szakvásárok.

– A BNV-n azok a cégek vannak jelen, akiknek jól megy, a többieknek ugyanis nincs pénzük a vásári részvételre –mondta lapunknak Tihanyi Klára kiállításigazgató. Ugyanakkor a látogatók már komplett családi programokat igényelnek, ahol gyerekek és felnőttek, férfiak és nők egyaránt megtalálják az őket érdeklő árukat és szolgáltatásokat, ezért a lehető legszínesebb programkínálatot igyekeznek felvonultatni.

A 17 ezer négyzetméteres területet elfoglaló BNV-n idén 420 kiállító, köztük 130 külföldi vesz részt, a vásár immár harmadik éve nem kilenc-, hanem ötnapos, és magába foglalja a hajdani Bútorvilág kiállítást. Idén indiai, kínai, indonéziai és kenyai díszvendégek debütálnak.

A tavalyi rendezvény több mint 61 ezer látogatót vonzott, ami több, mint a két évvel ezelőtti 54 ezer, de töredéke a hiánygazdaság idején kilátogató tömegeknek. A rendszerváltás óta persze sok minden változott, például tönkrement a magyar textilipar, és megnyíltak a butikkorszak végét jelentő plázák, így a divatruházat szinte kihalt a BNV-ről. A két-három évtizede még a hazai gyártók és kereskedők újdonságvásárának számító kőbányai kiállításról a szakvásárok – úgymint az Utazás, a Foodexpo, a Construma, az Autószalon – kiválásával és megerősödésével eltűnt egy olyan vásározó réteg, amely sok látogatót hozott a BNV-re.

Az új kihívásokkal szembesült vásárszervezők már régen beharangozták, hogy a jövőt a programkínálat gazdagításában látják. A BNV egykori árubemutató funkcióját ugyanis már átvették a bevásárlóközpontok és a nagy alapterületű bútoráruházak. Érdekesség, hogy az idei rendezvényen nagy bútoráruházak is megjelentek, ami azt sugallja, hogy a válság a piac vezetőket is a vevőcsalogatás régi-új útjaira tereli már.

Medence mint lakberendezési tárgy. A hiánygazdaságban több volt a látogató
Medence mint lakberendezési tárgy. A hiánygazdaságban több volt a látogató
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.