A Porsche megelőzte a Suzukit
A napokban az is kiderült, hogy a Toyota a Mississippi állambeli Blue Springsben bővíti termelését, ami 2011-ben kétezer új munkahelyet jelent, s hasonló bővítést tervez a Ford is.
A felfűtött kedélyeket azonban alaposan lehűtötték a legfrissebb adatok. Az Egyesült Államokban katasztrofálisan zuhantak az autóeladások: augusztusban 997,5 ezer új személyautó, terepjáró és pick-up kelt el, ami 21 százalékkal kevesebb, mint a tavalyi év azonos időszakában. A piacon továbbra is a General Motors vezet, a 185 ezer autója azonban 25 százalékkal elmarad a tavalyi eredményétől. Második a 157 ezer darabos Ford lett, 14 százalékos visszaeséssel. A növekedés mértékében a 33 százalékos plusszal a Porsche vezet, a legnagyobb visszaesést, mínusz 33 százalékost, az összesen 1830 autót értékesítő Suzuki könyvelhette el az utolsó hónapban. Az Egyesült Államokban továbbra is a Ford F pick-up a legnépszerűbb.
Az első nyolc hónapban eladott 7,66 millió új személyautó, terepjáró és kisteherkocsi nyolc százalékkal meghaladja a tavalyi évet, így van remény az előrejelzett évi 11,6 millió darabos teljesítményre, 2015-re pedig már 15 milliós darabszámot remélnek az immár nyereségesre fordult ágazat vezetői.
Az államilag támogatott autócsere-programok megszűnése nem csak az USA piacát viselte meg: augusztusban Franciaországban 10 százalékkal, Olaszországban 19 százalékkal, Spanyolországban 24 százalékkal, Németországban 27 százalékkal estek az újautó-eladások. Az USA piacához hasonlóan a németeknél is a Porsche növelte legnagyobb mértékben, 64 százalékkal az eladásait, miközben a negatív csúcstartó Suzuki 59 százalékkal kevesebb autót értékesített augusztusban.