Bizakodva spórol a magyar

Továbbra is csökken a napi fogyasztási cikkek piaca. Bár az év elején az ágazat szereplői úgy vélték, hogy a második félévre rendezni tudja sorait a szektor, most már úgy látják, legfeljebb a jövő év hozhat némi élénkülést. A GfK Hungária körképéből kiderül, hogy a régióban Magyarországon és Horvátországban továbbra is csökken a napi fogyasztási cikkek piaca, míg nyugaton enyhe, az orosz, a lengyel vagy az ukrán piacon tíz százalék feletti bővülés várható. Miközben az eladások továbbra is esnek itthon, addig a fogyasztói bizalom kifejezetten erős. Az ellentmondás magyarázata az, hogy a válság nyomán megváltoztak a hazai fogyasztási szokások. Míg korábban a gazdaság, illetve a reálkeresetek emelkedésére szinte automatikusan megugrottak az eladások is, addig a vásárlók mára jóval óvatosabbak lettek. Emiatt véli úgy Kozák Ákos, a GfK igazgatója, hogy a hazai fogyasztás a növekvő keresetek mellett sem tér vissza a 2007 előtti szintre. A kereskedők eladásaiból az is kirajzolódik hogy az olcsóbbak mellett a praktikusabb, költséghatékonyabb megoldást kínáló termékeket keressük, így például megugrott az otthoni hajfestékek vagy a takarításhoz ismét gyakrabban felhasznált ecet forgalma.

A fogyasztói attitűdváltozásokból a kiskereskedők eltérő mértékben részesülnek. A nagy eladóterű hipermarketek és a diszkontok növelték a részesedésüket, illetve felzárkóztak melléjük a kisboltláncok. Ugyanakkor a szupermarketek pozíciója az első fél évben némileg gyengült.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.