Le Mans-futam a Hungaroringen
Az ezer kilométeresre tervezett futamon nagymenő csapatokban nem lesz hiány. A legerősebb, LMP1-es kategóriába nevezett többi között a Peugeot idei Le Mans-i elsőségért harcba indított - igaz „elfüstölt" - egyik autója az Oreca Matmut csapat színeiben vagy az Aston Martin gárdája is.
A legendás 24 órás futam idei győztese, az Audi viszont távol marad a versenytől. Az igazi tülekedés az ugyancsak prototípus autókat tömörítő LMP2 géposztályban lesz. (Itt az LMP1-es gépek maximum 6 literes – dízelnél 5,5 liter – motorjaihoz képest legfeljebb 3,4 ezer köbcentis erőforrásokat lehet beépíteni.) Ebbe a kategóriába 19 csapat nevezett, lényegében a hosszú távú versenyek legrangosabbjának tartott Le Mans-i futam összes maghatározó szereplője Magyarországra jön.
Bár ez a sorozat a futamok számát tekintve jóval kisebb a Forma–1-nél (csupán hat versenyből áll), a legnagyobb gárdák – így a Peugeot vagy az Audi – évi 50-70 millió euróból gazdálkodnak, ami egy Forma–1-es csapat éves költségvetésének negyede-harmada.A LMP2-es kategóriájú csapatok büdzséje már markánsan kisebb, ezért itt jócskán akadnak már magáncsapatok.
A magyar futam érdekessége, hogy egy jelentékeny része éjszakai verseny lesz. A rajt vasárnap délután négy órakor lesz, míg a végét – amennyiben hamarabb nem teljesítik a meghatározott ezer kilométert – tíz órára tervezik.