Stabil nyereséggel zárta a fél évet a Herendi Porcelánmanufaktúra
A társaság összes árbevétele 11 százalékot növekedett január és július között az előző év azonos időszakához képest, és 2,5 milliárd forintot tett ki. A vezérigazgató hozzátette: az export értékesítési volumene 6 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi időarányos értékesítési adatokhoz képest, amikor az iparág piaca zsugorodott és nagy múltú hazai és európai gyárak tűnnek el. A cég árbevételének 75 százalékát a közvetlen exportértékesítés adja, a fennmaradó 25 százalék pedig a vállalat magyarországi saját üzemeltetésű bolthálózati értékesítéséből realizálódik. A társaság exportkitettsége közel 90 százalékos, legjelentősebb exportpiacai az USA, Japán, Olaszország, Anglia és az arab térség.
Simon Attila szerint a válság pozitívan hatott a cégre, mert számos kieső versenytárs piaci szegmensét sikerült megszerezniük. Hozzátette: sikerült a költségeket is csökkenteni, de a termékfejlesztést folyamatosan előtérbe helyezték. Termékfejlesztésre évi közel 100 millió forintot tudnak költeni, ezért 200–300 új herendi termékkel bővül a 16 ezer formából és mintegy 4 ezer mintából álló herendi termékkör a vezérigazgató szerint. A termékfejlesztés két irányban halad, az egyik vonalon a kereskedelmi partneri igények kielégítése folyik, ebben két legnagyobb fejlesztő piacuk Japán és az USA. A másik vonal a stílusteremtési igényű fejlesztési projektek elindítása, amelynek központi eleme a 2011. évi frankfurti vásárra való felkészülés. Idén a cég a herendi Rotschild-minta 150. éves évfordulóját ünnepeli, a termékfejlesztési témák ebben az évben erre koncentrálódtak. Idei újítás a Herendi Ékszer termékcsalád bevezetése, amely a Kaintz Regina ötvösművész által kifejlesztett, a herendi porcelán jegyeit is magán viselő ékszerkollekciót foglalja magában.
A jövő évi terveikről az igazgató elmondta: cél, hogy a Herendi Porcelánmanufaktúra 2011-ben is megőrizze piacvezető szerepét, a stabil pénzügyi működés mellett. Kiemelte, hogy a társaságnak idén sem volt külső finanszírozási igénye.
A cég nagy hangsúlyt fektet a társadalmi szerepvállalásra is: saját szakiskolát tart fenn, amellyel biztosítja a szakmai utánpótlást, és finanszírozza a Herendi Porcelánmúzeumot és Porcelániumot, amelyek évente közel 70 ezer látogatót fogadnak – mondta Simon Attila.