New Yorkban hódít a magyar Scarab

Egy feltörekvő magyar cég, a Scarab Research fejleszti New York állam egyik legnagyobb online élelmiszer-kereskedőjének a termékajánló rendszerét. A rendszer tesztüzemben, három hónap alatt több, mint egymillió dollár bevételt generált a megrendelőnek.

Egy három éve alakult budapesti induló vállalkozás fejleszti a megújult termékajánló rendszert New York állam egyik legfontosabb online élelmiszer-kereskedőjének.ALong Island City székhelyű FreshDirect, amely az USA online boltjait összesítő toplistájának hetvenedik helyén foglal helyet, a Scarab Enterprise szoftverével oldja meg a személyre szabott termékajánló szolgáltatást.

Ennek lényege, hogy egy szoftver folyamatosan figyeli és tanulja, hogy a vásárlók milyen termékhezmilyen kiegészítőket vásárolnak, vagy pusztán csak keresnek. Vagyis, egy műszaki bolt esetében a digitális fényképezőgéphez magától ajánl memóriakártyát és egyéb népszerű, s készleten lévő tartozékokat. Az élelmiszerek esetében nemcsak a vásárlók viselkedése alapján dönt, hanem előre betáplált algoritmusokat is használhat. Mivel élelmiszerről van szó, a rendszernek a frissességet, s a minőségmegőrzési időt is figyelembe kell vennie.

A FreshDirectet a szoftver előnyeiről a bevétel győzte meg: a három hónapos teszt alatt egymillió dollárt meghaladó bevételt generált, noha csak a felhasználók 15 százalékánál volt aktiválva. – A termékajánló rendszerek általánosságban 5-15 százalékos extra árbevételt hozhatnak az őket használó vállalatoknak – mondta lapunknak Szathmáry Viktor, a Scarab Research ügyvezető igazgatója.

A cégnél az adatok alapján azt prognosztizálják, a Fresh-Direct várható, 250 millió dolláros éves forgalmának mintegy tíz százalékát fogja generálni a termékajánló szoftver.

– A tíz százalék ez esetben 25 millió dollár, megközelítőleg 5,5 milliárd forint. Összehasonlításul: a legnagyobb magyar online kereskedő, a bookline. hu tavalyi árbevétele 3,7 milliárd forint volt – érzékeltette a nagyságrendek közti különbséget Andróczky Gábriel kereskedelmi és marketingigazgató. Az eladásokat tekintve az 1800 alkalmazottat foglalkoztató FreshDirect forgalma nagyobb, mint a tíz legnagyobb magyar online kereskedőé együttvéve. Az amerikai cég több, mint egy évig kutatott a legjobb termékajánló megoldás után.

Ami a magyar piacvezetőt illeti, tavaly nyár óta a Bookline is együtt dolgozik a fiatal, budapesti székhelyű vállalkozással. A három éve alakult cég tulajdonosa Maróy Ákos és Szathmáry Viktor magánszemélyek, létszáma tíz fő. A vállalkozás saját erőforrásokból dolgozott eddig, de a nemzetközi terjeszkedés gyorsítására nem zárják ki külső tőke bevonását. A közelmúltban szerződést kötöttek a piacon elismert 3NF Corporationnel, amely a japán piacon terjeszti majd a technológiát.

A magyar fejlesztők a generált bevétellel győzték meg a FreshDirectot
A magyar fejlesztők a generált bevétellel győzték meg a FreshDirectot
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.