Röviden
Egyesíthetik az állami marketingcégeket
A Nemzetgazdasági Minisztérium vizsgálja az Agrármarketing Centrum, az ITD Hungary Zrt. és a Magyar Turizmus Zrt. összevonásának lehetőségét, a részleteket most dolgozzák ki – közölte a tárca. Az intézmények a magyar áruk és szolgáltatások piacra jutását segítik bel- és külföldön. Sajtóértesülés szerint az öszszevonás után a jelenlegi 10 milliárd forint helyett hétmilliárd forintból gazdálkodhat az új társaság. (MTI)
Optimista hangulatban vannak a magyarok
Miközben 48 ország válaszadóinak 21 százaléka gondolja, hogy hazája a következő tizenkét hónap során kikerül a gazdasági recesszióból, addig Magyarországon ez az arány 23 százalék – derül ki a Nielsen piackutató felméréséből. Múlt év márciusában még csak 18 százalékunk bízott a kilábalásban. A kérdésre, hogy ön szerint országa jelenleg gazdasági receszszióban van-e, most májusban a magyarok 83 százaléka válaszolt igennel, szemben a múlt évi 96 százalékkal. (MTI)
Nyáron is szárnyal a kínai export
Júliusban 38,1 százalékkal nőtt a kínai export az egy évvel korábbihoz képest, miközben az import csak 22,7 százalékkal emelkedett. Az első fél év kereskedelmi forgalma eléri az 1350 milliárd dollárt, ami 43 százalékkal több 2009 azonos időszakához képest. Gyorsan emelkedik a Kína és Japán közötti kereskedelem, de jelentős bővülést mutat a Délkelet-ázsiai Nemzetek Szövetségével és Brazíliával lebonyolított kereskedelem értéke is az első hat hónapban. (MTI)
Nőtt az eladott e-matricák száma
Mintegy két százalékkal több e-matrica fogyott 2010 első hét hónapjában, mint az elmúlt év hasonló időszakában, ugyanakkor az értékesítésből származó árbevétel alig egy százalékkal nőtt: a 2009-es 33,67 milliárd forinttal szemben 2010-ben megközelítette a bruttó 34 milliárd forintot –közölte az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK Zrt.). A legszembetűnőbb növekedés a teherjárművek számára érvényes egy napos e-matricák esetében tapasztalható, ebből a típusból nyolc százalékkal vásároltak többet, mint egy évvel korábban. A trend hátterében valószínűleg az áll, hogy a válság hatására leginkább ebben a kategóriában csökkent a vásárlások száma, azaz alacsony a tavalyi bázis, amihez a növekedést viszonyítják. (MTI)