Lassan mozdulnak az áramcégek

Az egy csoporthoz tartozó, német hátterű Elmű és Émász, illetve a francia hátterű EDF Démász vezetéküzemeltetői, illetve áramszolgáltatói ágánál is nőtt tavaly a nem kezelt fogyasztói panaszok száma – áll a Magyar Energia Hivatal (MEH) tegnap közreadott jelentésében. Az E.ON cégei esetében viszont jelentős javulást mutatnak a számok. Az EDF Démász vezetéküzemeltetési (elosztói) ága az összes ügyben automatikusan fizette a fogyasztóknak a lassú ügyintézésért járó kötbért, míg a többieknél néhány százalékban ezt az ügyfeleknek külön kellett kérnie. Az elosztóknál tavaly 13,4 millió ügy keletkezett, melyek 0,63 százalékát nem intézték el határidőre. Ez darabszám szerint csökkent ugyan, de az automatikus kötbérfi zetési szabály bevezetése miatt az összeg 9,5 millióról 70,4 millió forintra emelkedett. A lakosságot ellátó úgynevezett egyetemes szolgáltatóknál a kétmillió ügy három százalékát nem intézték el határidőre. Ez darabszám, illetve a 19 milliós kötbér tekintetében is emelkedett. Leginkább azoknak az eseteknek a száma nőtt, amikor a fogyasztók nem kaptak időben tájékoztatást a dokumentált megkeresésekre. A szolgáltatók átlag mintegy 5500–6000 forint kötbért utaltak. Az Elmű-Émásznál jelentősen nőtt a kifizetetlen kötbér mennyisége.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.