Átadták az M31-est
Az autósok tegnap kora este vehették birtokukba az M0-s keleti szektorát az M3-as gödöllői csomópontjávalösszekötőM31-es betonburkolatú pályáját. Az irányonként két forgalmi sávos, 12,4 kilométeres sztráda az első tapasztalatok szerint jobban sikerült, mint az M0-s szintén betonból épült keleti szektora: a száguldás legalábbis kevésbé rázós. Ami fontos is, mert az M31-esen autópályához méltón akár 130 kilométeres sebességgel is lehet hajtani. A 25 milliárdból épült M31-es díjmentes, így a pár kilométerrel hoszszabb útra is kész autósok így az új sztrádán és az M0-son keresztül akár a virtuális matrica megváltása nélkül is eljuthatnak a fővárosból Gödöllőre. Az ország északkeleti határai felől az M3-ason érkező és nyugatra tartó vagy az ellenkező irányba igyekvő kamionosok ugyanakkor az új útszakaszon 15 kilométert spórolhatnak. Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. szakértői úgy számolnak: a hétfőn kezelésükbe került új gyorsforgalmi út az M0-s keleti szektorán naponta áthaladó mintegy 50 ezer járműnek a felét viszi majd el – tehermentesítve ezzel a csonka körgyűrű Árpádföld és Csömör között áthaladó szakaszát.