Köhög az új Pannónia, visszakérik a pénzt

Várpalota önkormányzata megszakítja az együttműködést a Pannónia motorok újjáélesztését ígérő céggel, s visszaköveteli az annak adott támogatást. A város szerint a Magyar Motorkerékpár Kft. nem kezdte el időben a beruházást.

Kihátrál a legendás Pannónia motorkerékpárok feltámasztását ígérő cég mögül a várpalotai önkormányzat. A város képviselő-testülete csütörtöki ülésén úgy határozott:megszűntnek tekintik a Magyar Motorkerékpár (MM) Kft.-vel kötött együttműködési megállapodást, s kamatokkal együtt visszakérik a korábban a cégnek nyújtott 15 millió forintos fejlesztési- és munkahely-teremtési támogatást.

A testület döntése több szempontból is meglepő. Az eredetileg ígértnél később ugyan, de idén áprilisban Várpalotán bemutatták az első „újkori” Pannóniát, a Bol D’or elnevezésű modellt. A szakítás meglepetést keltett azért is, mert a város önkormányzata a 15 millió forintos támogatás fejében tízszázalékos tulajdonrészhez jutott a Várpalotának motorkerékpár-összeszerelő üzemet ígérő MM-ben. Vagyis mostani döntésével az önkormányzat lényegében egy résztulajdonában lévő társasággal szakítja meg az együttműködést.

A döntés okairól Németh Árpád, Várpalota polgármestere azt mondta: a cég összeszerelő üzem, kereskedelmi központ építését ígérete, s szerződésben vállalta, hogy 2010. május 31-ig elkezdi a beruházást, ám erre nem került sor. Hozzátette: a társaság még a beruházáshoz szükséges ingatlanokat sem vásárolta meg. Arra a kérdésünkre, hogy a történtek után mihez kezd a város az MM-ben lévő részesedésével, a polgármester nem kívánt válaszolni.

– Megdöbbentett a testület döntése – mondja Mázló Imre, az MM ügyvezetője és kilencvenszázalékos tulajdonosa. Mint mondta, a beruházás előkészítése elindult: már hónapok óta tárgyal egy várpalotai ingatlan megvásárlásáról, ahol a kereskedelmi központjukat és fejlesztési részlegüket létrehoznák. Hozzátette: az ingatlan megvásárlásáról már megállapodtak, a szerződés megkötését az hátráltatja, hogy hibás a tulajdoni lap, emiatt fel kell méretni a területet.

Az ügyvezető szerint a beruházás elkezdését bizonyítja az is, hogy már több épület terve elkészült, s megrendelték azt az üzemcsarnokot, amelyben majd a motorokat szerelik össze. Mázló kérdésünkre, hogy visszafizeti-e a támogatást, azt felelte: „Egyelőre kivárok, bízom abban, hogy a testület felülvizsgálja döntését.” Ezzel együtt – tette hozzá – nekem is újra kell gondolnom a kapcsolatot a várossal, nem kizárt, hogy a történtek miatt máshol építem fel a gyárat, s kivásárlom a cégből az önkormányzatot. Mázló leszögezte: a Pannónia jövője nincs veszélyben, a cég helyzete anyagilag stabil, jól halad a Bol D’or modell engedélyeztetése, jövőre pedig bemutatnak két új prototípust. Arra a kérdésünkre, hogy mikortól kezdődik a sorozatgyártás, azt felelte: várhatóan jövőre.

Ha nehezen is de végre betolták az új Pannoniát
Ha nehezen is de végre betolták az új Pannoniát
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.