Jockey Ewing zöldenergiában utazik

A Dallas tévésorozatból ismert Larry Hagman a fotovoltaikus napelemeket gyártó SolarWorld cég reklámarcaként tűnik fel újra a képernyőkön. Azt állítja: saját éves villanyszámlája 37 ezer dollárról mindössze tizenhárom dollárra csökkent, mióta felrakta házára a világ legnagyobb (nem közületi) napelemrendszerét.

Larry Hagman, a 79 éves texasi színész, aki a kilencvenes években Jockey Ewing-alakításával hazánkban is tömegeket ültetett a tévéképernyő elé a Dallas című sorozattal, újabban zöldenergiában utazik. Azt eddig is tudni lehetett, hogy a kaliforniai Ojaiban lévő birtokán működik Amerika – és állítólag a világ – legnagyobb nem közületi napelemrendszere, amit hét éve szereltek fel házára. Éves villanyszámlája ezzel 37 ezer dollárról mindössze tizenhárom dollárra csökkent. Ennyit visz el a rendszer működtetése. A panelek állítólag annyi napenergiát szívnak fel, hogy a felesleget eladja az áramszolgáltatónak, így szép lassan behozza a 94 kilowattos rendszer árát, 750 ezer dollárt – különösen hogy az induló árra a színész 310 ezres kedvezményt kapott.

Larry Hagman
Larry Hagman

Az egykori tévésztár, aki nemcsak a Dallasban, de a való életben is megfordult az olajiparban, ezúttal az egyéni példamutatáson túl is szerepet vállal a „zöldforradalomban”. Fellépett már a takarékos energiafogyasztás ügyében a British Gas felkérésére – de ezzel még a szénhidrogéneket reklámozta. Most viszont Hagman – egyelőre egy félperces reklámfilm erejéig – a fotovoltaikus napelemeket gyártó német cég, a SolarWorld reklámarcának szegődött el. Mint arról a szerdai The New York Times beszámol, a jelenetet együtt írták a vállalat marketingfőnökével, a felvételek pedig a napsütéséről is híres Nizzában készültek. A reklám az interneten már megtekinthető, hamarosan pedig az amerikai tévéképernyőkön is feltűnik.

Bár Amerikában a környezetvédelemmel és zöldenergiával foglalkozók közül sokan csalódottak, hogy a British Petrol által működtetett kőolajkitermelő platform Mexikói-öbölbeli katasztrófája nem eredményezett gyökeres szemléletváltást, Hagmanre (no meg az idők szavára jól ráérző marketingfőnökre) egy szavuk sem lehet. – Rájöttem: eljött a pillanat, hogy új irányba forduljunk az energiáért! – nyilatkozta a valamikori Ewing, akinek gázsijáról nem szól a fáma. Arról annál inkább: a SolarWorld kiélezett versenyt folytat az amerikai napelemkeresletért a Yingli kínai gyártóval, amely egyetlen év alatt a kaliforniai piac harmadát kaparintotta meg. A Yingli még Hagmannél is nézettebb reklámkampányt folytatott, hiszen a dél-afrikai futballvébé szponzoraként csak az USA–Ghána meccsen – az amerikai válogatott mindenkori legnézettebb mérkőzésén – húszmillióan láthatták a hirdetését az Államokban.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.