Adományosztás helyett stratégiai együttmű ködés

Megújult CR-stratégiát követ 2010-től a Vodafone, amelynek alapján az akció jellegű támogatásokra kisebb hangsúlyt fektetnek, és nagyobb jelentőséggel bírnak azok a témák, amelyek a társadalom legsúlyosabb problémáira irányulnak. A cél néhány lényeges ügy felkarolása és hosszabb távú stratégiai partnerség kialakítása professzionális civil szervezetekkel.

Fontosnak tartjuk – mondja Intődy Gábor, a belső kommunikáció és felelősségvállalás januárban kinevezett irányítója –, hogy ne egyszerűen csak adományokat osszunk, hanem támogatásainkhoz hozzá tudjuk tenni azt a tudást, szakmai és emberi minőséget, amelyet a Vodafone csapata képvisel, valamint üzleti profilunkba és stratégiánkba illő erős partnerséget alakítsunk ki nonprofit szervezetekkel. Három területet választottunk ki: a mobiltechnológia segítségével szeretnénk hozzájárulni a biztonságosabb környezethez, programot indítunk hátrányos helyzetűek oktatásának megsegítésére, továbbá közösségek kialakításával bevonjuk munkatársainkat, ügyfeleinket és a társadalmi kérdések iránt fogékony embereket civil ügyek felkarolásába.

A gyermekek és a fiatalok érdekeit képviselik akkor, amikor úgynevezett szülői módszertant dolgoztak ki arra, hogyan védjék meg a káros tartalmaktól az ifjú netezőket. Ezt a célt szolgálja a gyerekzárfejlesztésük, amely meggátolja a nemkívánatos tartalmakhoz való hozzáférést. A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálattal együttműködve szándékuk, hogy az iskolák tantestületeinek figyelmét felhívják ezekre a lehetőségekre az osztályfőnöki órákon, valamint a szülőkkel folytatott konzultációk alkalmával megtanítsák a felnőtteket a biztonságos internetés az okos mobilhasználat titkaira.

A Vodafone-nálmost zárult le a Főállású Angyal program eredményhirdetése. Ennek keretében bárki pályázhatott arra, hogy egy évig részt vehessen olyan civil kezdeményezések munkájában, amelyek a társadalom számára fontos ügyeket karolnak fel. Erre az időszakra a Vodafone biztosít versenyképes fizetést, hogy az „angyalok” minden energiájukat a civil ügyeknek szentelhessék. A programra a Facebookon, a Vodafone Felelősségvállalás oldalon lehetett jelentkezni – a pályázat akár egy rövid videóból is állhatott. A közösségi média bevonásával mindenki láthatta mindenki pályázatát, a jelentkezők megoszthatták egymással ötleteiket és véleményüket, a facebookos közösség tagjai is szavazhattak a résztvevőkre, a szervezők pedig gyorsan tudtak reagálni a felmerülő kérdésekre.

Az oldalnak néhány hét alatt közel 14 000 kedvelője lett, 151 pályázat érkezett, amelyekből összesen négy „angyal” kerül ki. Ők a következő egy évben az általuk kiválasztott civil szervezetnél valósíthatják meg kitűzött céljaikat. Idén először egy vodafoneos munkatárs is a kiválasztottak közé került. Elindult a Vodafone „Kezedben a lehetőség” programja is, amelynek célja a segélyszervezetek patronálása egy adományvonalon keresztül, amelyet a cég ügyfelei hívhatnak. A 1771-es adományvonal hívásával a telefonáló választása szerint a Somlai Angyalka Vakvezető Kutyaképzést Segítő Alapítványt vagy a születési károsultak segítésére létrejött Gézengúz Alapítványt támogathatja.

Több alkalommal került sor arra is, hogy a vállalat dolgozói a klasszikus önkéntes feladatok mellett kifejezetten szakmai segítséget nyújtsanak: így például pénzügyi vagy marketingkommunikációs tervet dolgozzanak ki nonprofit szervezetek részére.

Azon túl, hogy a telekommunikációs cégek minden hálózatból hívható 1749-es segélyvonalán fogadta és teljes egészében a Vöröskeresztnek továbbította az adományokat, a Vodafone-nál több munkatárs kezdeményezte, hogy közvetlenül is segítsék az árvízkárosultakat. A cég segített abban, hogy akik részt kívántak venni a mentési és helyreállítási munkálatokban, egy nap rendkívüli szabadságot kaptak, továbbá fertőtlenítőszerekkel, ásványvízzel, konzervekkel, gumicsizmákkal megpakolt vállalati autókkal utazhattak a helyszínre.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.