A mobilnak is szárnyakat ad a Red Bull
Red Bull Mobile néven Ausztria és Svájc után Magyarországon is elindítja mobilszolgáltatását az energiaital-gyártó cég. Nem virtuális mobilszolgáltatásról, hanem egy speciális marketing jellegű együttműködésről van szó, amit azért fontos leszögezni, mert ebben a formában a két cégnek nem kellett kifizetnie azt a 100–150 millió forintot, amibe egy virtuális szolgáltatóhálózatra való installálása kerül. A készülékek kijelzőjén ugyanakkor a Red Bull Mobile felirat jelenik majd meg.
A szolgáltatás keretében három készüléktípust, illetve két havidíjas csomagot kínál a cég. A Red Bull Mobile alapvetően nem a kispénzű előfizetőkre lő: ez abból is látható, hogy feltöltőkártyás konstrukció nincs a kínálatban, a két havidíjas csomagért pedig 5490, illetve 10 490 forintos havi díjat kell fizetni. Előbbibe 200 perc, ugyanennyi SMS- vagy MMS-üzenet tartozik, a drágább csomagba pedig 400. Az efölötti percek 28, illetve 24 forintba kerülnek. A készülékek között található egy eddig hazánkban nem forgalmazott típus, az RBM2 okostelefon, amely a Google Android operációs rendszerét használja. A konstrukció július 6-tól rendelhető meg. Az együttműködő partnerek nem nyilatkoztak arról, mekkora előfizetőszámot tartanának sikernek egy év múlva.
A mobilszolgáltatásokon felül az előfizetők letölthetik majd a Red Bull-sporteseményekhez, elsősorban a Forma–1-hez és az Air Race akadályrepülő versenysorozathoz kapcsolódó speciális tartalmakat. A Red Bull azért döntött most Magyarország mellett, mert Budapest az egyetlen olyan helyszín, amely mindkét versenynek otthont ad.
Hasonló együttműködést indított tavaly novemberben aMagyar Posta és a Vodafone, a Postafon azonban pont az egyszerű készüléket igénylő, kispénzű és idős előfizetőket célozza meg. Mindez azonban azt is jelenti, hogy a magyar piacon továbbra sem tört meg a jég, azaz még nincs a kínálatban virtuális mobilszolgáltató (MVNO). Úgy tudjuk, hogy a Tesco hosszú időn keresztül tárgyalt az egyik szolgáltatóval ilyenről, de végül az egyeztetések abbamaradtak, mert a két cég nem tudott megegyezni a részletekről.
Májusban 16 ezerrel nőtt, s elérte az 1 milliót a mobilinternet-előfizetések száma. A teljes előfizetői táboron belül az aktív, a mobilinternet-szolgáltatást az utolsó három hónapban igénybe vevő ügyfelek száma 773 ezerről 786 ezerre emelkedett. A felhasználók májusban 1 millió 148 ezer gigabyte adatot töltöttek le és fel.