A mobilnak is szárnyakat ad a Red Bull

Mobilszolgáltatást indít Magyarországon a RedBull. A Telenor partnerségével indult, alapvetően marketingalapú konstrukció az első olyan szolgáltatás, amely exkluzív tartalmakkal próbálja csábítani az ügyfeleket.

Red Bull Mobile néven Ausztria és Svájc után Magyarországon is elindítja mobilszolgáltatását az energiaital-gyártó cég. Nem virtuális mobilszolgáltatásról, hanem egy speciális marketing jellegű együttműködésről van szó, amit azért fontos leszögezni, mert ebben a formában a két cégnek nem kellett kifizetnie azt a 100–150 millió forintot, amibe egy virtuális szolgáltatóhálózatra való installálása kerül. A készülékek kijelzőjén ugyanakkor a Red Bull Mobile felirat jelenik majd meg.

A szolgáltatás keretében három készüléktípust, illetve két havidíjas csomagot kínál a cég. A Red Bull Mobile alapvetően nem a kispénzű előfizetőkre lő: ez abból is látható, hogy feltöltőkártyás konstrukció nincs a kínálatban, a két havidíjas csomagért pedig 5490, illetve 10 490 forintos havi díjat kell fizetni. Előbbibe 200 perc, ugyanennyi SMS- vagy MMS-üzenet tartozik, a drágább csomagba pedig 400. Az efölötti percek 28, illetve 24 forintba kerülnek. A készülékek között található egy eddig hazánkban nem forgalmazott típus, az RBM2 okostelefon, amely a Google Android operációs rendszerét használja. A konstrukció július 6-tól rendelhető meg. Az együttműködő partnerek nem nyilatkoztak arról, mekkora előfizetőszámot tartanának sikernek egy év múlva.

A mobilszolgáltatásokon felül az előfizetők letölthetik majd a Red Bull-sporteseményekhez, elsősorban a Forma–1-hez és az Air Race akadályrepülő versenysorozathoz kapcsolódó speciális tartalmakat. A Red Bull azért döntött most Magyarország mellett, mert Budapest az egyetlen olyan helyszín, amely mindkét versenynek otthont ad.

Hasonló együttműködést indított tavaly novemberben aMagyar Posta és a Vodafone, a Postafon azonban pont az egyszerű készüléket igénylő, kispénzű és idős előfizetőket célozza meg. Mindez azonban azt is jelenti, hogy a magyar piacon továbbra sem tört meg a jég, azaz még nincs a kínálatban virtuális mobilszolgáltató (MVNO). Úgy tudjuk, hogy a Tesco hosszú időn keresztül tárgyalt az egyik szolgáltatóval ilyenről, de végül az egyeztetések abbamaradtak, mert a két cég nem tudott megegyezni a részletekről.

Májusban 16 ezerrel nőtt, s elérte az 1 milliót a mobilinternet-előfizetések száma. A teljes előfizetői táboron belül az aktív, a mobilinternet-szolgáltatást az utolsó három hónapban igénybe vevő ügyfelek száma 773 ezerről 786 ezerre emelkedett. A felhasználók májusban 1 millió 148 ezer gigabyte adatot töltöttek le és fel.

Marketingben erősek
Marketingben erősek
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.