Beszállítói szerződések kerültek hatósági célkeresztbe

Az Élelmiszer-feldolgozókOrszágos Szövetsége (Éfosz) a Mezőgazdasági és Szakigazgatási Hivatalhoz fordult három áruházlánc a hivatal szerint erőfölényes gyakorlatával szemben.

Az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetsége (Éfosz) bejelentést tett a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatalnál (MGSZH) három, beszállítóival szemben erőfölényével visszaélő kereskedelmi lánc kapcsán. Úgy tudjuk, hogy az Éfosz – amely korábban tagjaitól kért be adatokat a kereskedőláncok erőfölényes magatartásáról – az MGSZH-hoz beadott beadványában a Tesco, a Spar és a CBA láncot nevezte meg. Szerinte ezek a láncok magatartásukkal megsértik a beszállítók védelmére hozott 2009-es törvény több pontját. Az MGSZH megerősítette, hogy a három lánccal kapcsolatban vizsgálják az ügyet, ám a folyamatban lévő vizsgálatra való tekintettel egyelőre nem adott további felvilágosítást. Amennyiben a vizsgálat nyomán bebizonyosodik a kereskedelmi láncok visszaélése, úgy a tavaly ősszel elfogadott, beszállítókkal szembeni tisztességtelen magatartásról szóló törvény alapján akár ötszázmillió forint bírságot is kiszabhat az MGSZH.

Az Éfosz főtitkára, Folláth Zsuzsa korábban elmondta: a legjellemzőbb visszaélések közé tartozik, hogy a kereskedők a törvényben meghatározott harminc nap helyett 80-85 napra fizetnek a beszállítóknak, nem részletezett indokkal, érdemi munkavégzés nélkül fix bónuszokat, visszatérítéseket várnak el a beszállítóktól, „polcrendezési díj” néven pluszdíjtételt szednek. A kereskedőláncoknál elmondták: nem tudják, melyik beszállítójuk kapcsán merülhettek fel ilyen problémák, partnereik ugyanis feléjük nem jeleztek ilyen panaszokat. Fodor Attila, a CBA szóvivője állítja: az Éfosz bejelentési szándékáról szóló első híradások után a CBA összes beszállító partnerének egy körlevelet

küldött azzal, hogy amennyiben bármilyen panaszuk van cégükkel szemben, azt jelezzék, és megpróbálnak valamilyen megoldást találni. A mai napig azonban egyetlen ilyen megkeresés sem érkezett hozzájuk. Hasonlóan nyilatkozott a Tesco és a Spar is. A Tescónál leszögezték: nem szednek sem fix bónuszt, sem pedig polcrendezési díjat. A termék megjelenítéséhez kapcsolódó és kifejezetten értékesítést ösztönző extra szolgáltatásokért kér csak beszállítói hozzájárulást a Tesco, ám ez mindkét fél kölcsönös érdeke. A Sparnál hangsúlyozták, hogy kimondottan jó kapcsolatot ápolnak a beszállítóikkal.

Az Éfosz szerint rossz irányba haladnak az áruházláncok
Az Éfosz szerint rossz irányba haladnak az áruházláncok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.