Hogyan tovább, Malév?

Egy hónap múlva fogalmazza meg javaslatait a Malév jövőjéről Márton Attila, akit Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter a közelmúltban nevezett ki a légi közlekedésért felelős miniszteri biztosnak. A fideszes honatya lapunknak elmondta: néhány napja dolgozik egy szakértői stáb a Malév átvilágításán – immár rendelkezésükre áll az összes olyan, 2007 óta született Malévval kapcsolatos szerződés, amely az állam birtokában volt. Jelenleg a cég pénzügyi adatait és gazdálkodását elemzik. Ezek megállapításai alapján, a számok mentén mérlegelik a kormány mozgásterét is, ezt követően tudnak javaslatot tenni arra, hogy miként biztosíthatja a kormány az ország kulcsfontosságú infrastruktúrájának számító légi közlekedést. A korábban, a Malév visszaállamosítását követően elkészült s annak jóváhagyása érdekében Brüsszelbe is eljuttatott, a RolandBerger tanácsadó cég által készített reorganizációs tervről Márton Attila elmondta: az a már rendelkezésre álló információk alapján, a cég jövőképét illetően több ponton is módosításra szorulhat.

Kérdésünkre, hogy csak a Malévban gondolkodnak-e, a szakember azt mondta: – E tekintetben van néhány olyan körülmény is, amit nem csak a számok határoznak meg. Például az orosz féllel való egyezségek. Kérdésünkre, hogy a Malév menedzsmentje élvezi-e a kormány bizalmát, úgy válaszolt: ebben a vagyonkezelői jogok gyakorlója, azaz a miniszter jogosult dönteni. A miniszteri biztos feladatköre azonban nem ér véget a légitársaságnál: hozzá tartozik a Hungarocontrol is, amelynek jövőjét az egységes európai légi irányításban betöltött jövőbeni pozíciója és feladata határozza meg, e téren 2012-ben lesz a teljes kontinenst érintő szerkezetváltás. Különösen fontos az 1995-ös légi közlekedési törvény módosítása is, hiszen jelenleg e jogszabály épp hogy akadályozza a hazai iparági szabályozást és a piac fejlesztését, olyan elmaradott. A biztos szerint újra erős légügyi főosztályra van szükség, hogy az állam képviselni tudja érdekeit a nemzetközi szakmai szervezetekben. Fontos az is, hogy az utóbbi időkben lelassult államigazgatási és szabályozási munkák is felgyorsuljanak, valamint hogy az országnak a légi közlekedés fejlesztését illetően is legyen kimunkált stratégiája.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.