Ismét fogyasztói csoportokat bírságolt a GVH

Közel 45 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 4 vállalkozásra, mert azok 2008. szeptember eleje és 2009. szeptember 7-e között a fogyasztói csoportokkal kapcsolatos reklámokkal tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak – közölte a szervezet.

A GVH a 2003-ban bejegyzett Euro Correct Consulting Kft.-t 9,3 millió, az Euro Correct korábbi ügyvezetőjének tagságával 2009-ben alapított Group Saving Kft.-t 8,9 millió, a szintén 2009-ben, az Euro Correct egyik tagjának és vezető tisztségviselőjének tagságával és vezetésével alapított Group Center Kft.-t 21 millió, míg a New Face Média Kft.-t 5 millió forint bírság befizetésére kötelezte.

A vállalkozásokkal szemben a GVH – hasonlóan az elmúlt években a fogyasztói csoportokat szervező más vállalkozásokkal szemben lefolytatott eljárásaihoz – azért indított vizsgálatot, mert azok hirdetéseikben a fogyasztók részére nem, vagy nem egyértelműen adtak információt a fogyasztói csoportok lényeges tulajdonságairól. Ezek alapján ugyanis a fogyasztók számára egyértelműen érzékelhető lett volna, hogy milyen konstrukcióról van szó: így többek között a vásárlói jog gyakorlásának tartalmáról és bizonytalan idejéről, a kockázati tényezőről, a megszerezhető termékek jellegéről. A reklámok révén az ügyfelek annak reményében köthettek szerződést a fogyasztói csoport szervezőjével, hogy hamarosan pénzhez jutnak, miközben ez nem felelt meg a valóságnak – áll a GVH közleményében.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.