Elkoptatta a válság a hazai barkácspiacot
Nem is keveset: míg 2008-ban 50,1 milliárd forintnyi terméket értékesített a barkácseszközöket forgalmazó lánc, addig 2009-re bruttó forgalmuk majd egyötöddel, 41,8 milliárd forintra csökkent. Az ügyvezető a drasztikus visszaesést elsősorban az új építkezések csökkenésével indokolta.
Bár az ágazat többi szereplője (Obi, Baumax, Bauhaus, Bricostore) egyelőre nem tette közzé tavalyi eredményeit, a KSH adataiból kiderül, hogy a kiskereskedelmet három éve sújtó recesszió hatásaként a becslések szerint évi 500 milliárd forintos barkácspiacon egyre több termékkörben 15–20 százalékkal csökken a kereslet. A Praktiker szerint a minden eddiginél nagyobb visszaesést hozó 2009-es forgalom alakulásában kettősség volt megfigyelhető. A bevétel számottevő zsugorodása az olcsóbb termékek eladásainak visszaesésével magyarázható. A drágább árukörökben ugyanakor a forgalom éppenséggel markánsan nőtt – igaz, ez nem tudta ellensúlyozni az előbbiek okozta kiesést.