Magyar cégek építik a Mercedes-gyárat

Rohamtempó a gyárépítésben és csúcsminőség a termékben, ezt ígéri a Magyarországon épülő Mercedes autógyár igazgatója, aki elégedett a munkálatok háromnegyedét elnyerő magyar kivitelezők munkájával.

Teljes gőzzel folynak a Kecskemét határában létesülő újMercedes-Benz-gyár építési munkálatai. Frank Klein, a gyárépítés projektvezetője és leendő gyárigazgató szerint jól állnak, az összes részprojekt terv szerint halad, köszönhetően annak, hogy minden munkanap reggel nyolckor 850 dolgozó kezd az építkezésen. Hajtani kell, mert szeptemberben már szerelik az első gépeket a fényezőüzemben. Épül az irodaház, a logisztikai központ, és alapozzák a konyhát is.

Egy a hatalmas méretű, épülő üzemcsarnokok közül. A gyáravatást 2011 májusára tervezik
Egy a hatalmas méretű, épülő üzemcsarnokok közül. A gyáravatást 2011 májusára tervezik

Frank Klein – aki harmincnyolc évéből tizennyolcat a Mercedes szolgálatában töltött – elégedetten szólt a beruházás tempójáról, az infrastruktúráról, valamint a kivitelezőkről. A 800 millió eurós beruházás keretében megépülő kecskeméti Mercedes-Benz-gyárnál magyar vállalkozások nyerték el eddig az építési munkálatok több mint 75 százalékát, és ahogy Frank Klein elmondta, a leendő gépkocsigyártási alapanyagok beszállítóiként is komolyan számolnak a hazai cégekkel. Első lépcsőben tíz, majd további harminc beszállítónak biztosítanak telephelyet az ipari parkban.

Maga az építkezés 2009. július elsején indult, a tereprendezést az októberi alapkőletételig befejezte a Duna Aszfalt Kft., mely további megbízást kapott a gyáron belüli útés csatornaépítési munkákra. A fényezőüzem és karosszériatároló harmincezer négyzetméteres csarnokának kivitelezését is magyar vállalatra, a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt.-re bízta a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. A magasépítési munkálatok novemberben kezdődtek meg. A 75 ezer négyzetméteres karosszériaüzem, valamint a százezer négyzetméteres összeszerelő csarnok és a hatezer négyzetméteres szolgáltató központ felépítésére szóló 56 millió eurós megrendelést viszont a németországi Strabag/Züblin nyerte el.

– Szerencsések voltunk ezzel a 441 hektárral – magyarázza Klein –, mert a homogén mezőgazdasági terület megkönnyítette az építkezés gyors elkezdését. Menetrend szerint haladunk, az év végéig elkészülnek az épületek, megkezdődik a gépek telepítése, 2011 májusában pedig át is adjuk a gyárat.

– Már az első kecskeméti autóknak csúcsminőségűeknek kell lenniük – hangsúlyozza Frank Klein. Ennek érdekében már az építkezés megkezdése előtt megkezdték a csapatépítést. Eddig 260 dolgozót vettek fel, köztük 160 magyart, őket a kecskeméti minitanüzemben és külföldi vállatoknál képezik ki. Az év végéig hétszázra, jövőre 2500-ra nő a kecskeméti csapat létszáma. A teljes kapacitás felfutása után háromszáz német munkatárs dolgozik majd a gyárban, de a cég végső célja az, hogy őket is magyar munkavállalókkal váltsák fel. Egyébként világszerte 260 ezren dolgoznak az anyacégnél, a Daimlernél.

– A térség legvonzóbb munkaadójává szeretnénk válni –szögezi le az ügyvezető, aki szerint a versenyképes kondíciók mellett a képzés és az új technológiák megismerése is fontos. A munkatársaknak a Daimler-kapcsolatok által folyamatos lehetősége lesz a szakmai fejlődésre.

Százezer új autó az első évben

A kecskeméti Mercedes-gyár a Daimler-cégcsoport rastatti üzemével egy termelési hálózatban dolgozik majd. 2012-től Magyarországon készül a mai A és B osztály utódgenerációjának négy modelljéből kettő. A márka így tovább bővíti kínálatát a prémium kategóriás kompakt szegmensben, elősegítve ezzel új ügyfélcsoportok megnyerését és a növekedést más piacokon is. A termékkínálat bővítése hozta magával a termelési kapacitás növelését, hiszen a rastatti gyár egyedül már nem képes kielégíteni az igényeket. Az első teljes évben százezer autó készül majd, de a terület nagysága és a fényezőüzem kapacitása a műszakok számának növelésével ennek háromszorosára is alkalmassá teszi a gyárat.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.