Röviden
Új szponzort szerzett, és pirosra vált a Sziget
A Vodafone lesz a Sziget új, „bemutatja” kategóriás szponzora – ezt információink szerintma jelenti be hivatalosan a két cég. A rendezvény drágább, „névadó” szponzori címe a Pepsi 2003-as kiesése óta betöltetlen. A Dreher több éve egyedül állja a „bemutatja” szponzori díjat, s ehhez csatlakozhat most a Vodafone. Korábban Gerendai Károly főszervező lapunknak elmondta: bevételeik mintegy 20 százaléka származik a szponzoroktól. Vagyis, a rendezvény 2,5 milliárdos költségvetésére vetítve egy „bemutatja” szponzori tarifa 100-200 millió forintra tehető. (Munkatársunktól)
Tovább nőtt a hiteleket nem fizetők száma
Tovább emelkedett a Központi Hitelinformációs Rendszer (KHR) lakossági feketelistáján nyilvántartott hiteladósok és mulasztások száma az első negyedévben, bár a növekedés üteme kisebb az előző negyedévinél. A KHR-t üzemeltető BISZ Központi Hitelinformációs Zrt. adatai szerint a fennálló és lezárt hitelmulasztások, valamint bankkártya-viszszaélések együttes száma március végén megközelítette az 1,478 milliót, 6,5 százalékkal – mintegy 90 ezer esettel –emelkedett 2009 végéhez képest. (MTI)
Drágul a négynapos autópálya-matrica
A nyári turisztikai időszak kezdetével, szombattól a négynapos autópálya-matricák ára 1170 forintról 1530 forintra emelkedik, a magasabb árak 2010. szeptember 30-ig maradnak érvényben. A nyári hónapokban emelkedik az autópályák forgalma, ami a Magyarországra látogató külföldieknek és a belföldi turizmus élénkülésének köszönhető. A szezonális díjemelésből származó többletbevétel a megnövekedett forgalom okozta nagyobb üzemeltetési és fenntartási költségek fedezésére szolgál. (MTI)