Egyre jobban csúszik a whisky

Noha a hazai égetettszesz-piacnak csak töredékét adják a prémium minőségű, egyféle malátából készült whiskyk, egyre nagyobb a kereslet a kategória iránt, évente már 1,6 millió liter valódi skót whiskyt isznak meg a magyarok – tudtuk meg Kovács Dávidtól, a Magyarországi Whisky Egyesület vezetőjétől. (A szervezet először szervezett – részben üzleti célú – kiállítást; a Whisky Show-t ma rendezik a budai Ramada Plaza Hotelben.)

A teljes égetettszeszpiac (hazai pálinkabérfőzés nélkül) mintegy 60 millió liter, ebből 3 millió liter a whisky kategória, amelynek kilencvenöt százalékát adja az import, a többi hazai gyártású termék, amely az uniós szabályok szerint nem whisky, és a terméken ezt a kifejezést nem is használják. A 3 millió literből mintegy 1,6 a skót whisky, 0,65 az amerikai whisky, 0,3 a kanadai és 0,1 az ír főzet. A „magyar whiskyk”, kiegészülve a gyenge minőségű és olcsó kereskedelmi márkákkal, mintegy tizedét adják a teljes whisky kategóriának. A skót malátawhiskyk közül a Glenfiddich a legnagyobb, melyet messze lemaradva a Johnnie Walker Green Label követ.

Mintegy 18 skót malátawhiskymárkát jegyeznek a hazai piacon, ám a tényleges szám ennél jóval nagyobb. Ezeket a Bols Hungary, a Zwack/Diageo és a Pernod Ricard forgalmazza. Ugyanakkor whiskyspecialista cégek is megélnek már a hazai piacon: aWhiskynet a legnagyobb, amely egy webáruháznak indult, de mára magasabb igényű kereskedőket is ellát, valamint éttermeknek is szállít. A különleges italok árusításával foglalkozik a The Scottish Corner és a Caledonia Scottish Pub is, de jóval szerényebb mennyiségben.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.